wanneer slaapzakje?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn zoontje is nu 12 weken oud en slaapt nog gewoon onder een dekentje en lakentje. Nu is mijn vraag: wanneer ga je over op een slaapzakje? Hij ligt op zich nog redelijk rustig in bed maar meneer begint wel steeds meer te bewegen en zijn benen op te trekken en rolbewegingen te maken (alleen lukt dit nog niet echt in bed omdat ik hem goed strak in stop) . Maar  toch merk ik dat zijn bovenlichaam steeds vaker 'bloot' ligt en dat ie 's nachts daardoor wel koud wordt. Is dit het moment om over te gaan op een slaapzakje? En wat voor een dan? Met of zonder mouwen? pff lastig allemaal hoor... hihi

Groetjes An

Hoi!

Onze Mika ligt al vanaf de 2e week in een slaapzakje; meneertje wurmde zich namelijk na een paar dagen al omhoog in de wieg.
Hij ligt nog gewoon met z'n kleertjes aan in bed, dus nu heeft hij nog een gewone katoenen slaapzak zonder mouwen aan. Binnenkort zal ik de dikkere gevoerde slaapzak eens opzoeken. Want hij wordt nu nog beweeglijker en soms trapt hij ook met slaapzak de deken van zich af.

Dus je kunt een slaapzak aantrekken wanneer je wilt. Als je beepje zich echt al "bloot trappelt" zou ik een dikkere slaapzak nemen. Als je je beepje in een pyamaatje in bed legt dan zou ik een slaapzak-met-mouwen nemen. De HEMA heeft een fantastische winter slaapzak-met-afritsbare mouwen, maar dan kun je de dekens wel helemaal achterwege laten.

Jacoline mv Mika (04-09-2008)

He meid, onze zoon lig vanaf een week of 9 in een slaapzak, hij heeft nu een slaapzak zonder mouwen nog, maar als het echt kouder word 's nachts zo rond vriespunt wil ik er 1 met mouwen, niet met van die dikke mouwen hoor.
Hij lig nu in een slaapzakje zonder mouwen en 2 dekentjes. Elke avond als wij na bed gaan stop ik hem nog even goed onder, lekker hoog tot onder zn kinnetje, alleen de armpjes blijven er altijd boven.

Groetjes

Hoi!

Maudy is nu anderhalve week en gaat deze week over van de puckababy naar een gewoon slaapzakje met mouwtjes........besteld bij www.minimonkey.nl en dit zakje is ook voor drie seizoenen geschikt (????? we hebben er 4 dus ik hoop dat er een gebruiksaanwijzing bij staat..........whahaha).

Gr. Rimke

Bedankt voor jullie reacties!
Maar als ik het dus goed begrijp gebruiken jullie en een slaapzakje en een dekentje? ik dacht namelijk dat als je een slaapzakje gebruikt dat je dan geen dekentje meer gebruikt??
Enne.. Rimke succes met je 3 seizoenen slaapzak!!
Groetjes An

Het ligt er een beetje aan hoe dik de slaapzak is en hoe koud het op het kamertje van je kindje wordt. Ons zoontje ligt nu in een rompertje met lange mouwen, een badstof slaapzak (van Hema) en daarover een deken. Afhankelijk van hoe koud het 's nachts wordt stop ik hem tot zijn middel of tot aan zijn schouders onder.

Stef ligt ook al vanaf 2 weken in een slaapzak ivm omhoog wurmen. Het dochtertje van mijn broer ligt pas vanaf 10 maanden in een slaapzak, die bleef tot die tijd rustig onder de dekens liggen.

Groetjes,
Susan

Hoe kom ik er nu weer op dat maudy op 12 november anderhalve week was??? Waar zijn mijn hersencellen gebleven...........
Maudy is vandaag precies 10 weken...........time flies.......
Het slaapzakje bevalt prima, op haar kamertje wordt het wel erg koud, doe ik ook een beetje expres, dus ze ligt ook nog onder haar dekentjes en is zo mooi van temperatuur als ik haar wakker maak.............alleen die handjes, blijven zo koud..........
Welk seizoen er nu niet binnen het slaapzakje valt ben ik nog niet achter trouwens.........ik denk de zomer als ik hem zo zie...........is gewoon te dik voor dan.......

Terug
Bovenaan