wanneer slapen met een hoofdkussen ?

Hallo !

Onze dochter is bijna 3,5 jaar. Wanneer zijn ze oud genoeg om met een hoofdkussen te slapen of is dat helemaal niet  nodig ? Slapen jullie kindjes al met een hoofdkussen ?

Ik hoor het graag !

Groetjes mama van Briseis
 
onze dochter kreeg met bijna 3 haar grote bed en daar zat standaard een kussen bij maar 9 van de 10x gooit ze m eruit en als ze wel op het kussen in slaap valt heeft ze wel eerder de neiging om er uit te vallen/rollen dus ik leg m standaard al naast dr bed
 
Ons dochtertje  heeft vanaf dat ze 2,5 was en naar een groter bed ging een hoofkussen gekregen. Geen groot kussen maar een speciaal
dun wasbaar kinderkussen (heb hem  gekocht bij de HEMA).
Was niet echt nodig maar wel leuk omdat er bij alle dekbedden ook een kussensloop zit. Daarnaast is het wel handig wanneer ze verkouden zijn en het hoofdeinde sneller vies wordt, dan kun je de sloop snel vervangen.
 
Hoi,

Mijn dochter is nu bijna 4 jaar en ze ging op een gegeven moment (toen ze 3,5 was) zelf op haar kussen slapen. Ze heeft sinds (2,5 jaar) ze in een groot bed slaapt een kussen, maar die gooide ze er steeds uit of legde het opzij.
Ik vraag me af of het nodig is. Je kind geeft het denk ik zelf wel aan.
 
Hallo,


 
Mn zoontje die net 2 is geworden slaapt sinds vorige week in een peuterbed met kussen. Mn man gaf al aan dat ie er aan toe was, ik vond het niet nodig. Maar idd mn man heeft gelijk, hij was er aan toe. Zoontje vindt het heerlijk in zn nieuwe bed met kussen!

Is per kind verschillend.


 
gr. jen
 
Terug
Bovenaan