wanneer slapen met knuffel???

Hoi,

Jonathan is nu ruim 4 maanden en nu vraag ik me af of hij al kan slapen met een knuffel, het lijkt me een goed idee als hij een knuffel heeft die hij mee kan omdat wij nogal eens bij mijn mans familie zijn en daar ook slapen omdat ze over ver wonen.
Jonathan is tot nu toe niet erg enthousiast als hij in een ander bed moet, dus vaak beland hij dan voor een nacht in de kinderwagen terwijl mijn schoonmoeder een ledikantje heeft staan, heb wel geprobeerd met eigen, gebruikt beddegoed.
Waar ik bang voor ben is dat zijn knuffel op zijn gezichtje komt en dat ie dan niet goed kan ademen, doekjes haalt hij nog niet met zijn handjes van zijn gezicht, ik vraag me ook af wanneer dat ongeveer kan, het lijkt me dat ie zich dan beter redt.
Ik ben nogal bang voor verstikking!

Groetjes Brenda
 
Hoi Brenda,
Ik snap je angst heel goed. Mijn zoontje is nu 8 1/2 maand en ik ben er ook nog bang
voor. Ook al is hij heel sterk en legt hij het echt wel aan de kant als hij dat wil.
Maar waarom pak je niet gewoon een klein knuffeltje? Als hij die op zijn gezichtje legt
rolt die er immers vanzelf weer af.
Die kleine van mij slaapt alleen als hij een (schoon) spuugdoekje vast heeft........
Succes en groetjes Melanie
 
Hoi,

Je kan beste en klein knuffeltje geven. Mijn dochtertje heeft van af het begin al een eigen knuffel uitgezocht en absoluut geen die mama leuk vond maar goed. hij is niet zo groot alhoewel nu lijkt hij niet zo groot meer omdat ze 18 maanden is maar toen was hij best groot. En ze legde hem constant in bed op haar gezicht. IK heb er in het begin naar gekeken maar heb het maar naast me neergelegt ik kan het niet veranderen. Ze knuffelt er op die manier graag mee.

Let wel op dat het een veilig knuffeltje is. En niet te groot.Soms geven ouders een t shirt mee dat is behoorlijk link als die om het gezichtje wikkeld. Dus een klein beessie prima misschien geeft het rust.

Nog een kleine tip heeft hij een lievelingsknuffel schaf er nog een paar aan.

Groetjes
 
Hoi,

Al met 3 maand kreeg onze zoon een knuffel mee naar bed waar hij helemaal verzot op is!
Hij sliep de eerste 3 maand erg slecht en dan legden we hem met een doekje over z'n ogen in de wipstoel, want ik durfde hem dan niet in bed te leggen. Hij sliep dan wel!!!
(tip van een kraamverzorgster).

Met 3 maand begong hij in bed ook iets over z'n hoofdje te trekken, waarschijnlijk omdat hij het inmiddels heel erg gewend was. En hij koos: het allereerste wat we voor hem gekocht hadden toen hij nog in de buik zat!!!! Dat vonden we dus wel grappig.
Het is van difrax zo'n echte tutpop. Wel de grote trouwens. Met zo'n lekker slap lijfje en een slappen 'muts' en het hoofdje is dan wel steviger.

Inmiddels hebben we er een 2e van aangeschaft, want Tuttie moet overal mee heen om te slapen!!! Werkt perfect: als Tuttie maar mee is dan slaapt hij overal wel.
Als hij naar bed gaat krijgt hij dus z'n knuffel erbij en vanaf het begin gaat hij er dan ook echt even mee knuffelen en begraaft hij z'n hele gezicht erin. Als je even later kijkt ligt de knuffel vaak naast z'n hoofd en heeft hij hem met één handje nog vast.

Groetjes,
Marije
 
Terug
Bovenaan