wanneer slapen onze kleintjes helemaal niet meer overdag?

A

Anoniem

Guest
Ons kleintje heeft altijd al weinig geslapen overdag. Maar gelukkig wel heel goed 's nachts. Nu lijkt het erop dat ze binnenkort helemaal niet meer slaapt overdag. Ze moet er veel moeite voor doen om nog 1 keer een uurtje te gaan slapen. Ze lijkt ook helemaal geen slaap te hebben dan. Ik denk dat dit erg vroeg is. Ze is nu 16 maanden. Wat vinden jullie? Of herkennen jullie het van je oudere kind(eren)? Wanneer stoppen de kinderen meestal helemaal met slapen?

Avast bedankt!

Het is nu al wel heel vroeg om niet meer overdag te slapen. Mijn neefje is 3 en hij slaapt overdag toch nog 2 uur. Kan het zijn dat er even niet zoveel nieuwe ontwikkelingen zijn? Vaak als kinderen weer nieuwe dingen leren wordt er ook meteen weer meer geslapen.

Hoi,
Lieve is onze derde, en ik weet nog dat de andere twee ook echt wel tot 3 jaar nog een uur of anderhalf /twee sliepen..
Lieve is nu 13 mnd, en slaapt nog 4 tot 5 uur overdag..Is ook heerlijk, en sávonds gewoon om 20 uur erin, tot de volgende ochtend..staat nooit vroeg op, dus we zijn erg verwend..
Nu al niet meer slapen kan idd tijdelijk zijn.
Gr Rina

Ik weet van mijn moeder dat mijn broer vanaf 14 maanden ook niet meer naar bed ging. Hij ziep van 7 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends en ging met geen mogelijkheid smiddags meer slapen. Was ook niet vervelend, moe of hangerig, dus tja je kan ze niet dwingen.

Voor jezelf is een uurtje rust natuurlijk nog wel heel fijn. En je zou er bv ook voor kunnen kiezen dat je kind toch een uurtje naar zijn bedje gaat, dan maar om te rusten, maar bv met een boekje of speeltje mee. Maar ik weeet niet of hij dat goed zal vinden, het is op deze leeftijd natuurlijk weer moelijk uit te leggen dat hij niet hoeft te slapen maar te rusten...

succes ermee.
Kim

Mijn oudste heeft tot 3 jaar iedere middag nog geslapen en daarna nog af en toe op de bank 's middags eventjes een uurtje.

De meeste kinderen slapen tussen de middag nog 1 a 2 uurtjes tot de leeftijd van 3- 3,5 jaar. Maar ik ken er ook die nog slapen tussen de middag als ze naar de basisschool moeten.

gr Saskia

Hoi hoi

Onze jongste is nu bijna 13 maanden en slaapt op een dag nog zo'n 3 uur. Maar onze oudste nu bijna 5 jaar, sliep met 1,5 jaar ook niet meer overdag. Hij wou gewoon niet meer, het was elke keer drama tussen de middag. Soms lag hij dan 's avonds wel heel vroeg erin (tegen 18:00 uur).
Ik denk dat ieder kind hier verschillend in is.

Succes     Tam

hoi

ik denk dat het echt per kind verschillend is
Bram slaapt nu nog 1,5 tot 2 uur op een dag en is net 13 maand......
volgens mijn moeder was ik met 1,5 jaar van de middagslaap af en mijn man was nog geen 1,5 toen hij van de middagslaap af was dus ben benieuwd hoelang Bram nog zijn middagslaapje houdt
en je kan ze immers niet dwingen, daar heb je jezelf alleen maar mee

xxx

Terug
Bovenaan