Wanneer spuugt een baby te veel???

Marijn krijgt gewone Nutrilon; 6x 120 cc per 24 uur. Hij is bijna 6 weken oud.
Nu spuugt ie regelmatig na zijn voeding. Hij drinkt erg rustig (door een kleine speen); hij doet er ca. 25 minuten over. Hij boert niet altijd. Als we hem na de voeding dan neerleggen in de wipstoel (niet helemaal plat dus) gaat ie vaak spugen. Het komt er vaak ook door zijn neus uit. Meestal maar een beetje, maar soms ook hele golven.
Nu weet ik dat er ook voeding is voor spugende baby's. Maar wanneer is het spugen te veel en wanneer is het gewoon 'een mondje terug'.
Wie heeft ervaring?
Patricia

Wat jij schrijft is veel. Als hij recht op in zijn wippertje nog spuugt dan is dat geen 'mondje terug'. Misschien kan je hem laten boeren tijdens de voeding, even pauzeren? Zodat er niet helemaal onderin zijn maagje nog lucht zit? Anders zou ik echt voeding voor spugertjes gaan nemen.

Groetjes
W Mammie

Hoi

Wat je zegt  is erg bekend ik wou destijds geen andere voeding want dan moest mijn zoontje weer wennen aan andere voeding en dat vond ik niet wat vanwege krampjes enzo
Toen heeft het cb mijn aangeraden om nutriton te   halen dat is een klein pakje ( soort voeding ) En dat doe je bij je huidige voeding in 1 schepje was het dacht ik maar dat staat wel op de verpakking het is speciaal voor spugertjes en het was echt super hij spuugde niet meer Ik moest hem zo vaak andere kleding aan doen op een dag echt niet normaal
EN had er toen gelijk geen last meer van
Dus als ik jou was ging ik het eens proberen want je doet het door je huidige voeding heen en je kindje hoeft niet meer te wennen aan andere voeding

Succes ermee

Groetjes Rebekka

Dag Patricia,
Ons zoontje Aidan is op dit moment 6 weken en 5 dagen.
Ook hij spuugde enorm veel, vooral in week 4 en 5. Hij gaf absoluut niet alleen een "mondje terug", maar het gutste eruit, en soms ook door zijn neus (vooral erg vervelend voor hem en absoluut geen leuk gezicht voor ons, erg zielig). Net als bij jou, moesten wij onze jongen geregeld schone kleren aantrekken. Dus, na een voeding was hij heerlijk voldaan, maar begon hij op een gegeven moment toch te spugen. Dan weer omkleden, waardoor hij natuurlijk weer wakker werd en daardoor weer moeilijk in slaap te krijgen was. Vicieuze cirkel dus!
Mede op advies van het cb toch bij de huisarts langs gegaan. Deze heeft ons voor de zekerheid door verwezen naar de kinderarts, omdat Aidan ook erg veel was afgevallen in de voorliggende periode doordat mijn productie rampzalig gekelderd was.
De kinderarts gaf aan dat er enerzijds een reflux probleem zou kunnen zijn, maar dat aanpassing in de voeding ook succes zou kunnen hebben. Dus, eerst Nutriton geprobeerd (van Nutrilon). Dit is johannesbroodpitmeel voor spugende babies. Het zorgt ervoor dat de voeding in de maag dikker wordt, waardoor het minder gemakkelijk weer omhoog komt.
We zijn dit meteen gaan gebruiken en ons leven is meteen een stuk leuker geworden! Het is vooral heerlijk om Aidan niet meer te zien spugen, maar ook de stres die wij hadden bij elke voeding is helemaal verdwenen! Heel af en toe geeft hij een mondje terug, maar dit is niet vervelend, vooral ook omdat hij zich er niet druk over maakt, in tegenstelling tot de vloedgolven van eerder.
Aidan is in de afgelopen 2 weken 1 kilo aangekomen! Dit heeft waarschijnlijk vooral te maken met de overstap van borst- naar flesvoeding, maar het niet meer spugen zal zeker ook hebben bijgedragen!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat Marijn snel stopt met spugen!

Hartelijke groeten, Monique

Terug
Bovenaan