Wanneer start je met cursus?

Hallo zwangeren

Ik vraag me al een tijdje af wanneer je met een eventuele cursus kan beginnen.
Bij de ene staat er een bepaalde week van de zwangerschap bij, wanneer je er aan mee kunt gaan doen.
Nou heb ik het idee dat ik óf wil gaan zwangerschapszwemmen of yoga lijkt me ook wel wat.
Zelf heb ik bij mijn vorige zwangerschap alleen een cursus voor borstvoeding gevolgd. Daar heb ik veel aan gehad; voelde me er echt zekerder door.
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en hoe het 'beviel' .

Groetjes AlinaD

Het is inderdaad precies zoals je zegt: bij veel cursussen staat het er bij in welke week het begint. Zwemmen, gym  en yoga e.d. kun je doen wanneer je wilt en zolang als het gaat.

Ik heb zelf geen cursussen o.i.d. bij de eerste gedaan en ben dat ook bij deze niet van plan. Er zit hier niks in de buurt (gek genoeg, want ik  woon  midden in de stad!) en ik heb geen zin om 's avonds nog een keer in de auto te moeten stappen. Ik heb het ook niet gemist bij de bevalling of zo, dus ik vind het ook deze keer weer prima zo! Geen ervaring dus wat dat betreft.

Heel veel succes met het kiezen van een cursus en veel plezier! :D

Groetjes, Marisa

Precies wat Marisa zegt.

Zelf heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap zw.yoga gevolgd en hier heel veel aan gehad tijdens mijn bevalling. Je leert je ademhaling onder controle houden en ik had echt het gevoel dat ik dit tijdens de bevalling ook echt kon gebruiken. Tuurlijjk hangt het helemaal af van hoe je bevalling verloopt, maar het voelde voor mij goed om er voor de bevalling alvast mee bezig te zijn. Bovendien was het voor mij echt een uurtje in de week bewust met mijn buik bezig zijn. Gezellig met andere meiden met een dikke buik. Alleen moet je er wel voor uitkijken dat de andere meiden je niet gek maken met hun verhaaltjes, klachtjes, bevallingservaringen etc. Zeker degenen die al een kleintje hebben. Bij mij ging het het ene oor in en het andere oor uit. Elke bevalling is anders, dus ervaringen doorgeven is best leuk, maar kan ook de angst verhogen zeg maar.

Maar goed: nu ik zwanger ben van mijn tweede kindje, ga ik weer voor yoga. Ik start als ik 24 weken ben (niet bewust voor gekozen, maar dan start er een nieuwe groep waar ik mee kan beginnen). Het loopt dan door tot week 34, prima denk ik.

Zwemmen lijkt mij ook wel lekker en altijd goed, maar dat kan ik nu niet inpassen in mijn agenda. Eén ding lijkt mij nu voldoende.

Veel plezier met kiezen.

Suus

je moet er wel rekening mee houden dat je je voor sommige cursussen op tijd op moet geven omdat ze anders vol zitten.

ik heb zelf met de eerste een zwangerschapscursus gedaan en heb daar ontzettend veel aangehad en we hadden een hele leuke groep!!

van de meiden van toen   mn zoontje is nu 14 maanden en met sommigen heb ik nu nog contact.
ook spreken we 1 keer in de zoveel tijd af en gaan we met onze hummels babygymmen.

zelf heb ik er veel tijdens de bevalling aan gehad maar ook tijdens de zwangerschap ze gaf allemaal tips om de klachten van kwaaltjes te verhelpen. en ze heeft ons echt voorbereid op wat komen ging daardoor ben ik tijdens de bevalling niet in paniek geraakt.

ik ben nu 5 weken zwanger van de 2e en ga zeker weten weer die cursus doen al is het alleen maar om een uurtje voor mn buik te hebben per week.

ik kon daar zo heerlijk ontspannen (z had een cd met baarmoeder geluiden en een hypnotiserende stem waarbij ik soms bijna in slaap viel

Hey,

Ik ben met 14 weken begonnen aan zwangerscahpszwemmen.
Bij ons hoef je je eigen er niet voor op te geven en kun je zo komen. maar dat zou je bij jou even moeten vragen.
Bij ons is het wel super leuk en gezellig ook vind het heel ontspannend in lekker warm water van 32 graden en met gedimde lichten. Ook zitten er bij mij meiden die net zover zijn als ik maar ook die al bijna aan het eind lopen dus je kunt ook heel goed ervaringen uitwisselen.
ook doen wij aan ademhalings oefeningen en bekken bewegingen dus hoeven wij geen gym of yoga meer erbij te doen.

ik hoop dat je eruit komt!! Ik kan zwemmen echt aanraden.

groetjes Snoopy

Ik heb net laatste les yoga gehad en ben nu 35 weken zwanger, waren 10 lessen. Vaak als je belt geven ze wel advies in welke groep je het beste past om de data een beetje bijelkaar te zetten. Succes!

Hoi,

Ik heb me gisteren opgegeven voor een cursus zwagerschapsgym. Deze begint rond week 30 van je zwangerschap. Ik woon ik een klein gehucht, dus zwemmen en yoga zit hier (helaas) niet in de buurt.

Gr. Gea

Terug
Bovenaan