Wanneer stoppen jullie met foliumzuur?

Hoi Dames.

In de bijsluiter van foliumzuur staat dat je moet door slikken tot 10 weken vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.Aankomende zaterdag ben ik 12 weken en ik ben benieuwd tot hoelang jullie er mee door zijn gegaan.

Groetjes Willy

hoi hoi

ik heb de hele zwangerschap foliumzuu geslikt bij allebei de meiden
dit zat in de zwangerschapsvitamine van dagravit mamma

wens je verder een hele fijne zorgloze zwangerschap toe

liefs maurilla

hoi willy,
mijn verloskundige gaf aan om te stoppen met de foliumzuur als je ong. 10 weken zwanger bent. misschien kun je het eens navragen? want het hoeft niet de gehele zwangerschap hoor!
succes.
Liefs, Christien nu 28 wk en 5 dgn..

Ik ben gestop met 10 weken en daarna overgegaan op dagravit mama, waar ook foliumzuur in zit maar in mindere mate (heb ik begrepen)

Overleg even met verloskundige w.s heb je ook een bloedonderzoek bij mij was mijn hb aan de lage kant vandaar de overstap naar dagravit .

Geniet van je zwangerschap hoor!

Toen ik nog zwanger was van daniel, had ik eerst een mulit vit dat heette zwanger worden, met veel foliumzuur en met 3 maanden ben ik ovegegaan op multvit zwanger zijn,
oh jah, dit is van etos eigen merk,

liefs marina

Ik slik nu foliumzuur in een multivitamine voor zwangeren (kruidvat eigen merk), volgens mij moet je het slikken totdat je 10 of 12 weken zwanger bent. Mij is aan de telefoon verteld door de assistente van de vk te blijven slikken totdat ik bij de vk geweest ben, daarna krijg ik van haar advies over hoe en wat.

Groetjes Danielle

Foliumzuur heeft alleen tot de 3e maand zwangerschap zin.Daarna neemt je lichaam het niet meer op en plas je het gewoon uit.(En is het ook niet meer nodig daar je ongeboren kindje dan al helemaal is 'aangelegd' en af is.)
Wat mij bij elke zwangerschap werd geadviseerd als ik stopte met foliumzuur slikken is multivitamine voor zwangeren.Ik nam altijd die van VSM, maar het huismerk van bijv Etos of Kruidvat is ook goed.

Foliumzuur slikken heeft zin tot de 3e maand in je zwangerschap.Het is goed voor de aanleg van je ongeboren kindje.(Tegen een hazelipje en open ruggetje e.d)Dan is je kindje in principe 'af' en is het slikken niet nuttig meer, je plast het namelijk zo weer uit.
Mijn verloskundige adviseerde me altijd om dan over te gaan op multi vitamine voor zwangeren.Ik slikte altijd die van VSM, maar van het Kruidvat of Etos huismerk is ook goed.

Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan