wanneer stoppen laatste fles?

Hallo,

Ons zoontje van bijna 5 maanden krijgt nu 5 keer een fles van 200 cc.
Om 8.15   11.45   15.15   18.45 en 22.30.
Binnenkort moet hij ook beginnen met fruit en groentehapjes.
Wanneer zijn jullie gestopt met de fles voor de nacht?
Ik durf dat nu nog niet te doen,ben bang dat hij dan 's nachts weer wakker wordt.
Wat is een goed moment en hoe pak je dat aan. Stop je er b.v in 1 keer mee of moet je eerst wat schuiven met de andere flessen.
Ik hoop op goede tips.

vast bedankt!
 
Hoi

Ik kan je vertellen hoe ik het deed.

Begonnen met 6 mnd. Eerst fruit, tussen 2 voedingen door, rustig aan paar hapjes, dat rustig opvoeren. Toen hij een potje van 150 at verviel er al een fles. Daarna groente hap en dat ook opvoeren en toen ik rond de 200 met fruit en groente zat verviel er 2 flessen...

Dus eigenlijk vanzelf. En niet te snel flessen weglaten omdat omgeving en dergelijke dat zeggen ofzo, laat je kindje dit gewoon aangeven. Net als die avondfles. Als je kindje erom vraagt, gewoon geven.

Succes!
 
Hoi,

Wij zijn ook begonnen met het vervangen van andere flessen en zelfs nu (onze zoon is 9,5 maand) krijgt hij nog een fles rond 21.30 uur....
Hij komt de nacht anders niet door op z'n warme maaltijd van 17.30 uur met toetje (yoghurt). Zolang hij er nog om komt krijgt hij die fles nog (en op dit moment moet hij hem eigenlijk zelfs nog krijgen, anders krijgt hij te weinig melk binnen op een dag)

Groetjes,
Marije
 
Hallo,

Daan was 3 maanden en toen vond hij het al niet leuk meer als wij hem om 23.00 wakker maakten, en die fles maakte hij ook een potje van ik was 3 kwartier tot een uur bezig met de fles.
Toen Daan 3,5 maand was ben ik in de fles van 19.30 iets minder gaan doen en de fles van 23.00 een uur naar voren gehaald. en het mannetje sliep na de fles van 22.00 ook nog goed door, en toen heb ik na een dag of 3 besloten om te proberen om die laatste fles helemaal te laten vallen.
Daan is nu 4 maanden en heeft nu het volgende schema:

8.30 fles 200cc
11..00 half potje fruit (zo'n groot potje)
12.15 fles 200cc
16.15 fles 200cc
18.00 half potje groente (eerste hapje)
20.00-20.15 de laatste fles met 200cc

Hij doet het hier prima op.
Maar je kindje geeft het eigenlijk zelf wel aan dat je de laatste fles weg kunt laten

groetjes Saskia
 
Hoi,
Toen mijn zoontje 4 maand was (nu 71/2 maand) moesten we hem om 23 uur steeds
wakker maken voor de fles. Die hij dan met moeite opdronk omdat hij niet wakker kon
blijven. We hebben de fles toen een uurtje vervroegd en nog steeds hetzelfde verhaal.
Toen hebben we die fles erafgehaald en tegelijkertijd zijn we begonnen met het
fruithapje. Eerst half potje toen heel. We hadden zoiets van we kijken wel hoe het gaat.
En voila hij sliep ineens door van 20 tot 8 uur. Geweldig toch?
Nu krijgt hij ook groente en yoghurt en is er weer een fles afgevallen.
Hij heeft nu hetvolgende schema
08.30 fles 210cc
10.00 80 a 90 cc carvan cevitam
12.00 fles 210cc
slapen tot 14.00
14.30 fruithapje
16.30 groente en yoghurt
19.30 fles 210 cc met rijstebloem erdoor.
Slapen tot de volgende dag.
Soms krijgt hij ook nog een bambix koekje tussendoor
Misschien heb je er wat aan.
Kijk naar wat je kindje nodig heeft.
Groetjes en succes
Melanie
 
Terug
Bovenaan