wanneer stoppen laatste fles?

Hallo,

Ons zoontje van bijna 5 maanden krijgt nu 5 keer een fles van 200 cc.
Om 8.15   11.45   15.15   18.45 en 22.30.
Binnenkort moet hij ook beginnen met fruit en groentehapjes.
Wanneer zijn jullie gestopt met de fles voor de nacht?
Ik durf dat nu nog niet te doen,ben bang dat hij dan 's nachts weer wakker wordt.
Wat is een goed moment en hoe pak je dat aan. Stop je er b.v in 1 keer mee of moet je eerst wat schuiven met de andere flessen.
Ik hoop op goede tips.

vast bedankt!
 
he hallo,ik heb geen oplossing voor je want ik zit met hetzelfde,jesse is nu ook 5 en een week en we willen/moeten de laatste fles ook afbouwen.Geef je groente en fruit bij??Hoorde op het cb dat je dat moet doen voordat je een fles laat vallen.Jesse zit nu op 5 voedingen van elk ongeveer 200 cc.
 
Hallo Harma,
Ik zit inderdaad ook steeds te bedenken, hoe zal ik dat gaan doen??
En dat ga ik zo proberen, op het moment dat de fruit en groentehapjes "echte hapjes" gaan worden, wil ik proberen de flessen ook wat op te schuiven.   De laatste fles  (4e)  zal dan   rond  een uur of 9 uitkomen en hopelijk blijven de nachten dan inderdaad gewoon.
Dit is mijn idee hoor of het gaat werken weet ik absoluut niet....ik zal dan ook meelezen wat de andere moeders doen!.
Succes,
Debby
 
               
               
         
               
 
Hoi,

Ik merkte op een gegeven moment dat als ik dochterlief voor de late voeding wakker maakte dat ze uit een hele diepe slaap moest komen. Zodra ze dan ging drinken viel ze binnen 5 minuten in slaap.  Toen heb ik de keuze gemaakt om dochterlief te laten slapen 's avonds. Volgens het bureau moest ze dan minimaal 6 kg zijn. Ik heb niet met  flessen geschoven. Dochterlief zou zich wel melden als ze honger had. Opeens was ze er aan toe. Succes.
 
Hoi,

Je zou de fles van 18.45 kunnen halveren en de late voeding steeds een kwartiertje eerder geven. Ik gaf ook tot 6 maanden rond 22.30 de laatste voeding maar nu hij 8 maanden is krijgt hij om 20.45 de laatste voeding en gaat om 21.00 naar bed en slaapt standaard tot 08.00 uur. Hij krijgt dan de ochtendvoeding en slaapt nog even tot 10.00 uur. Je komt straks vanzelf op een schema voor je kindje.

Groetjes, Ert
 
Terug
Bovenaan