wanneer stoppen met avondpapje

Hallo moeders!

Ik had even een vraagje, mijn zoontje is nu ruim 8maanden en drinkt niet altijd zijn laatste pap fles meer leeg ik moet hem er ook altijd voor wakker maken rond 21uur. zijn voeding ziet er ongeveer als volgt uit.

7uur fles opvolgmelk 200cc
11uur 1 bruine boterham
13uur fles opvolgmelk 200cc
15uur fruithap
17:30uur groentehap en een danoontje toe.
Ik bied hem altijd een tuitbeker met diksap aan. Hij drinkt per dag ongeveer tussen de 50 en 150cc sap.

Ik kan hem dus om 21uur wakker maken voor zijn pyama papje en deze drinkt hij af en toe leeg maar soms ook niks. Als ik hem rond 18uur naar bed breng en hem niet wakker maak slaapt hij gewoon tot 7uur volgende ochtend door. Kan ik hier gewoon mee stoppen of krijgt hij dan te weinig vocht en voeding binnen? Hoe doen jullie dat?

Ik hoop op jullie reactie en ervaring!
 
ik gaf altijd een flesje met sap. Lekker op schoot. liggend drinken ze vaak toch meer dan uit een tuitbeker met deze leeftijd, dan kan die papfles er gewoon vanaf!
 
ik gaf altijd een flesje met sap. Lekker op schoot. liggend drinken ze vaak toch meer dan uit een tuitbeker met deze leeftijd, dan kan die papfles er gewoon vanaf!
 
Hoi hoi,

Onze zoon is een echt pap kindje. Hij krijgt 's morgens nog een fles en 's avonds om 2030 uur nog een fles. Hij is nu bijna 1 jaar. Als ze het niet meer nodig hebben geven ze dit vanzelf aan. Onze oudste was zo van zijn flessen af met 8 maanden al.

Groetjes,

Miriam
 
Hoi hoi,

Onze zoon is een echt pap kindje. Hij krijgt 's morgens nog een fles en 's avonds om 2030 uur nog een fles. Hij is nu bijna 1 jaar. Als ze het niet meer nodig hebben geven ze dit vanzelf aan. Onze oudste was zo van zijn flessen af met 8 maanden al.

Groetjes,

Miriam
 
Als hij nog lekker drinkt 's avonds kun je ook de hoeveelheid schepjes op een dag wat minderen... dus meer water en minder melk. Doe ik ook. Loïs is nu 15 maand... ze mag nog 300 cc melk, maar die verdeel ik over drie flessen. In de fles doe ik dan 160 cc + 4 schepjes. Die drinkt ze meestal niet helemaal leeg, dus ze bouwt nu af. dat kun jij ook doen, kan ie toch lekker drinken maar er zit gewoon minder in!
 
Even over de hoeveelheid vocht:

Ze moeten minimaal 500 cc binnen krijgen. Dus inclusief toetje en fruit.

In een fruithap zit ongeveer 75 cc en zelf geef ik altijd 150 cc yoghurt.

Jij zou zonder de avondfles aan 625 cc komen + het sap wat ie dan nog drinkt. Nou, lijkt me prima hoor!
 
Terug
Bovenaan