Wanneer stoppen met de fles voor het slapen?

Hey lieve mama's en papa's,

Ik heb eens een vraagje.
Mijn zoontje is nu 18 maanden oud en drinkt nog steeds voor het slapen gaan een papfles.
Nu ga ik deze zomer op vakantie op de camping en zie het niet zitten om daar dan telkens 's avonds een flesje te geven.
Nu vroeg ik me af hoe ik nu moet stoppen met dat flesje.
Hij heeft nooit echt honger voor het slapen, het is gewoon zo'n zalig slaap-ritueel, waarbij hij m'n haren streelt en ik een slaapliedje zing terwijl hij zijn flesje leeg drinkt.. En ik heb wat schrik dat hij nu niet of veel moeilijker gaat slapen.
Heeft hier iemand ervaring mee ...?

Dikke kus

Niunia xxx
 
Hoi Niunia,

heeft je zoon de pap echt nodig? Onze zoon van 20 maanden krijgt alleen 's ochtends een fles pap (die hij tegenwoordig niet eens meer leeg drinkt).
Kun je het slaapritueel houden zonder flesje? Het lijkt me ook niet zo best voor zijn tandjes, of poets je zijn tandjes nog na het pap-eten?
Onze zoon gaat na het avondeten naar bed: eerst tanden poetsen, pyjama aan, boekje lezen, liedje zingen en slapen gaan.
Het zal even doorzetten worden, want je zoontje is aan de fles gewend, maar hij zal zich vast snel schikken naar de nieuwe situatie.

Groetjes, Marijon
 
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar misschien kun je hem alleen melk geven. Dan maak je de stap wat kleiner. Onze zoon krijgt altijd melk voor het slapen gaan. Daarna worden zijn tanden nog wel gepoetst.

Succes
 
Mn dochter van 9 maanden heeft de avondfles al een tijdje terug afgeschaft. Ze werd gewoon niet meer wakker voor die fles. Dus ik heb geen ervaring met het 'zelf' afschaffen van de fles. Maar mijn idee is net als mijn voorganger, vervang het eens voor gewone halfvolle melk. Dan zit je niet te knoeien met poeder, water opwarmen enz.... Als hij dat goed pikt, kun je eens een flesje water proberen en daarna misschien wel helemaal afschaffen...

Succes....
 
Hoi,

Mijn dochter dronk steeds minder uit de fles, soms liet ze de halve fles staan. Toen zijn we direct gestopt en dat accepteerde ze meteen.
Wat je kan doen is steeds minder aanbieden. Maar je bedritueel verder wel hetzelfde laten. Dus wel knuffelen en zingen voor hem, zodat hij wel snapt dat het bedtijd is.
Succes

Reneke
 
hoi
Mijn zoontje van 74 j drinkt voor het slapen gaan een flesje warme melk nou en als het kindje er goed op slaapt zelf drink ik ook warme melk voor het slapen .
Ik vindt er zit geen leeftijd aan succes.
 
hoihoi,

ik vind het ook lastig, ben net vorige week naar cb geweest, en die zei dat ze de laatste fles niet meer nodig had... en ik heb nu een week geprobeerd mn dochter van 1,5 jaar geen flesje meer te geven savonds, maar ze bleef dan echt lang huilen in haar bedje echt zielig.
Het cb zei ook dat ze maar 300ml melk(producten) per dag nodig had, en ik zat op rond de 400ml.

Dus ik geef haar nu sochtends pap met 200ml (opvolg)melk en savonds toch maar weer een flesje van 100ml (voorheen kreeg ze 150ml).

Daarnaast vind ik dat ze te weinig drinkt overdag.. met het flesje krijg ze dan nog enigzins vocht binnen...

ik weet het ook niet anders...

Jess
 
Terug
Bovenaan