Wanneer stoppen met de pil

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden.

Volgend voorjaar gaan we voor ons derde kindje, nu zat ik te denken om rond januari de pil weg te doen en alleen met condoom te vrijen om mijn cyclus te weten te komen!

Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Hoi,

Na de geboorte van de tweede heb ik de pil links laten liggen en vrijen we al weer 16 mnd met condoom. Mijn cyclus heb ik in zoverre leren kennen als zijnde nogal onregelmatig. Kan er dus geen pijl op trekken. Sinds mei blijft ook het condoom weer in de kast en nu zien we het wel. Ontpillen is in ieder geval niet meer aan de orde.

groetjes

Hey mama_is_trots,

Ik ben vorig jaar januari gestopt met de pil.
Me vriendje moest op dat moment nog wennen aan het idee dat hij misschien papa zou worden, dus we hebben het tot juni nog met condoom gedaan.
Op dat moment was hij er voor zijn gevoel genoeg op voorbereidt.
Nu zijn we een jaar verder en nog steeds niet zwanger......
Ik denk wel dat hij zich daar min schuldig over voelt omdat ik al veel eerder een kindje wilde dan hij.
En nu blijkt dus ook nog dat het niet 123 gebeurt....
Maar goed, we geven de moed niet op!

Liefs Phoebe

Ja dat is inderdaad erg vervelend, krijg je ook al onderzoeken of ben je daar nog niet mee bezig en ga je het nog een tijdje zo proberen.

hai meiden ik stop in augustes met de pil dus heb nu nog 5 pillen op de strip en dan ongi en daarna nog een strip en wil dan stoppen wat zouden jully doen ik ben een beetje aan het twijfelen of ik deze strip niet meer neem en een maand veilig vrij ivm ontpillen groetjes

Hey liefding,

Je zou idd ook na deze strip kunnen stoppen en het een maandje met condooms doen.
Heb je de eerste ronde zonder pil er alvast opzitten.

Wij zijn nog niet naar een huisarts gegaan, we willen het toch nog wat langer "zelf" proberen zeg maar.
Ik heb nu kruiden van vakantie mee genomen waarover ik hele positieve verhalen heb gehoord, dus dat willen we eerst nog proberen.
Mocht dit niet helpen gaan we denk ik eind dit jaar eens verder kijken.

Liefs Phoebe

hai phoebe ik vind het knap dat je nog kunt wachten tot het einde van het jaar ik zou denk ik echt eerder naar de dokter gaan je kunt maar vast in de molen zitten want wie weet hoelang het dan nog duurt sucses

Terug
Bovenaan