wanneer stoppen met de speen

A

Anoniem

Guest
mijn dochter is 1.
Vanaf welke leeftijd ga je meestal stoppen met de speen en hoe kun je dat het beste aanpakken,

groetjes kitty

Mijn eerste dochter duimde en mijn tweede dochter had een speen. Beide alleen in bed, daarbuiten mocht het niet van mij. Ik ben pas toen ze 4 werden de speen en duim gaan bannen. De spenen werden de dag voor de verjaardag verzameld en op de verjaardag meegegeven aan een jonger neefje (symbolisch bedoelt natuurlijk...speentjes zijn voor kleine kinderen) S'avonds waren er dus geen spenen meer in huis en het is geen enkel probleem geweest. Wel zorgen dat er echt geen spenen zijn, dan kun je ook niet terugkrabbelen. Met de duim heb ik mijn dochter gewoon uitgelegd dat haar tanden dan heel scheef zouden gaan staan, dat was ook voldoende (vond ik eerlijk gezegd wel vreemd, had een drama verwacht).
Met mijn laatste dochter die ook speentjes heeft in bed, ga ik hetzelfde doen.
Ivy

hoi hoi

Ik heb ergens gelezen dat je dat het beste voor het eerste jaar kan doen, ze schijnen hem dan alleen voor de zuigbehoefte nodig te hebben. De kraamverzorgster gaf het advies een knipje erin te doen. Dan is ie lek en vinden ze hem niet lekker meer. Maar ik heb er verder geen ervaring mee. Volgens mij is het op een gegeven moment meer een stukje troost.
Een vriendin van mij houd hem puur en alleen voor in bed, dat jochie is nu 1 1/2. Bij de eerste was ze er rond 3 jaar mee gestopt.

Terug
Bovenaan