wanneer stoppen met de speen?

mijn dochter van 16 maanden heeft de speen alleen nog maar in als ze in haar bedje ligt.
nu wil ik binnenkort wel gaan proberen of ze helemaal geen speen meer kan hebben in bed. maar elke keer denk ik van dat komt wel.
hoe hebben jullie dat gedaan?
nu is zxe nog erg aan het hoesten en door de speen wordt ze weer rustig.
 
Toen mijn dochter 10 maanden was, werd ze eens 's-nachts wakker, en in zijn slaperigheid kon mn vriend haar speentje niet vinden en heeft haar dus zonder speen getroost.... De wetenschap dat voor haar de aarde niet verging zonder speen zorgde dat wij de volgende ochtend alle spenen in de prullebak hebben gegooid... Dat was op een zondag, en was eigenlijk om ons zelf te bedwingen om niet toe te geven en toch weer die speen te geven (op zondag zijn hier de winkels dicht dus we zouden geen nieuwe kunnen kopen)

Die eerste dag hebben we haar eigen ritme gevolgd. We hebben haar op normale tijd in bed gelegd. Na zo'n 20 minuten krijsen hebben we haar maar weer uit bed gehaald! Daarna hebben we gewoon haar ritme weer opgepakt en op de normale tijd voor haar middag slaapje op bed gelegd. Toen heeft ze na 10 minuten krijsen ongeveeer 10 minuten geslapen! 's-avonds was ze zo moe dat ze eigenlijk direct in slaap viel tot de volgende ochtend. De volgende dag ging precies hetzelfde. De derde dag heeft ze minder gehuild en bijna normaal geslapen, en de vierde dag was alles weer bij het oude, alleen dan zonder fopspeen!
 
Onze oudste zoon heeft met 2 jaar zijn eigen speen weggegooid omdat hij geen baby meer was. Sinds dien heeft hij geen speen meer!

Groetjes,

Miriam
 
hoi miriam,

dat is wel ideaal.
denk dat ik het nog even aankijk tot de vakantie. nu is ze namelijk aan het hoesten en als ze de speen weer in krijgt, gaat ze (gelijk) weer slapen. dus nu is het nog wel handig.
 
Terug
Bovenaan