wanneer stoppen met foliumzuur en overgaan op zwangerscapsvitamine?

Hallo,

iki ben nu 13 weken zwanger en ik slik nog steeds foliumzuur. wanneer moet je eigelijk overgaan op zwangerschapsvitamine? ik heb al een doosje gekocht van mama & baby van dagravit. is die goed? heeft iemand er ervaring mee? ik slik de foliumzuur van het kruidvat-merk.

groetjes jolanda
 
In multivitamine voor zwangere vrouwen zit ook genoeg foliumzuur (tenzij je een extra hoge dosis moet slikken omdat een open ruggetje in de familie voorkomt bijv.). Die multivitamine mag je dus ook al gelijk slikken ipv alleen foliumzuur. Als je het fijner vindt om de multivitamine te slikken zou je elk moment over kunnen stappen, nu of eerst de losse foliumzuur opmaken.
 
Aangezien het eten hier niet zo super gaat, ben ik vorige week al overgestapt op de dagravit. Volgens mn VK is dit een prima vit preparaat. en kun je inderdaad stoppen met de foliumzuur, maar als je nog maar weinig foliumzuur in huis hebt, zal ik het eerst opmaken is anders ook zo sonde.
 
Ik ben met 5 weken overgestapt op dragavit.
De dosis foliumzuur is daarin even hoog als in de gewone tabletten. Verder is het voordeel dat je bv ook genoeg vitamine D binnenkrijgt.
 
ik blijf ze gewoon de hele zwschap slikken, idd multivitamine met foliumzuur..Als je BV gaat geven adviseren ze ook om foliumzuur te slikken, doordat je heb blijft slikken blijft je bloedspiegel hiervan wel gelijk!
 
ik ben gelijk begonnen met multivitaminen. Hier zit wel net ietsje minder foliumzuur in als in alleen een foliumtablet, maar het was voldoende volgends de vk. ik slik ze de hele zwangerschap door.
ik heb gravitamon.
 
Ook ik heb altijd VSM puur mama geslikt, vooraf en nu nog steeds (24 week). slik het dus gewoon de hele periode en voel me er prima bij.
Mijn buurvrouw die is met 14 weken begonnen met de zwangerschapsvitamines en zei dat het een verademing voor haar was: ze was aanzienlijk minder misselijk en voelde zich beter.

je kan dus of alleen foliumzuur slikken, of zwangerschapsvitamines, maakt niet veel uit. In beide zit voldoende
 
Terug
Bovenaan