wanneer stoppen met het laatste flesje??

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is nu 14 en een halve week, op aanraden van de kinderarts wilde ik vanavond beginnen met het laatste flesje van 11 uur eraf te halen, ik heb de voedingen nu zo verschoven dat hij de laatste rond 9 uur krijgt. Dat zouden dan 4 voedingen van 200 cc zijn, waarvan de laatste 200 cc forte met 2 eetlepels nutrix. Hoe oud waren jullie kindjes toen dit lukte?? En als hij nou vannacht zal komen wil dat dat zeggen dat ie het nog niet aankan of eraan moet wennen dus ermee door blijven gaan. De kans bestaat natuurlijk ook dat ie rond 7 uur wakker wordt, maar dat zou dan weer te vroeg zijn voor de 4 flesjes van de rest van de dag, hoe doen jullie dit?? Net nog de wijkverpleegkundige gebeld en die zei dat het heel vroeg is, dat de meeste pas rond de 5 maanden de laatste voeding kunnen missen, wat vinden jullie ervan, heel graag een eerlijk antwoord. Ik hoor liever ervaringsverhalen, dan theoretische gegevens...

alvast heel erg bedankt, groetjes Martine
 
hoi martine,
wij doen nog steeds (baby van 4,5mnd)aan een laatste fles en vooral omdat als we het niet doen hij 's ochtends erg lang nodig heeft om weer tevreden te zijn. 's avonds kost het weinig tijd, hij en wij merken er bijna niets van en hij slaapt tot ongeveer 7.00u door 's nachts. we hebben het een aantal nachten niet gedaan en hem laten doorslapen, maar dan heeft hij vanaf ongeveer 8u niets meer gegeten en dat is blijkbaar toch wel erg lang zodat hij 's ochtends niet snel genoeg kan bijeten. kortom, beetje zoeken, en kijken hoe hij reageert.
succes. barbara
 
Ik geef zelf borstvoeding, maar ik gaf ook altijd rond 10 uur 's avonds de laatste voeding. Nu is ze 5 maanden en ik ben daarmee gestopt. Nu krijgt ze om ca. 7 uur de laatste borst. Ik merkte dat dit kon, omdat ze 's ochtends rustig tot 8 uur/half 9 sliep zonder om voeding te komen.
Kijk dus gewoon hoe je kind het doet. Of kijk of je misschien wat met de tijden van de fles kunt schuiven, zodat je de laatste fles bv om 10 uur of om 9 uur geeft.
 
bij het consultatieburo zeiden ze me dat ik pas de laatste fles eraf mocht halen als kim bijvoeding krijgt. die krijgt ze nu nog niet, ze is 4 mnd. Ik ga voorlopig nog even door omdat ze best wel een hongerlapje is. De fles van 23 uur drinkt ze in een teug leeg, ook al moeten we haar wakker maken, en dan evengoed komt ze rond 7 uur volgende ochtend weer voor een flesje. Kim is overdag veel wakker zodat ze rond half 7 doodop is, haar wakker houden tot een later tijdstip en haar dan nog een flesje geven is dus nog geen optie. Ik vindt de laatste fles geen enkel probleem, vindt het eigenlijk wel fijn nog, en kim heeft er weinig problemen mee.

groetjes sandra
 
Je kunt toch gewoon 5 flessen blijven geven zonder dat de laatste fles zo laat is? Dan geef je ze niet om de 4 uur, maar bv. om de 3 of 3,5 uur. Ik geef bv. om 7.00 uur, 10.30 uur, 14.00 uur, 17.30 uur en 20.45 uur. Volgens mij is het inderdaad de bedoeling om de laatste fles pas niet meer te geven als deze volledig wordt vervangen door bijvoeding. Mijn zoon is nu bijna 6 maanden en krijgt 5 flessen en nog geen bijvoeding.
 
ook mijn dochter krijg nog een laatste fles om 19.00 en zei is al 10 maanden bijna, ik denk dat je effe moet aankijken hoe ze reageert,, het ene kind is het andere niet,, mijn oudste dochter was bij 7 maande al volledig van de voedingen af.
 
mijn zoontje krijgt 5 flessen overdag en asl hij snachs komtkrijgt hij er ook nog een
ik zou denk ik hetzelfde doen als martine en zogauw de kleine danbij voeding krijgt kun je eraan gaan denken om er een fles minder te geven
 
mijn zoontjes krijgen al een maand lang 4 voedingen en zijn nu 5 maanden oud. Het laatste flesje ging er gewoon niet meer in, en we moesten ze er echt voor wekken. Bovendien sliepen ze 's ochtends ontzettend lang. Ik denk dat je dat het beste zelf kunt beoordelen. Onze jongens krijgen nu dus om de 4 tot 4,5 uur hun flesje en de laatste om ca. 20.30 en dit gaat prima. Vanochtend hebben de heren weer uitgeslapen tot 08.30 de ene en de andere tot 09.00 uur, dus ik denk dat we het laatste flesje ook maar weer naar voren gaan schuiven tot 20.00 uur om te beginnen.
Gewoon bij iedere fles een kwartiertje verschuiven en je zit weer op schema. Normaal gesproken geeft je kindje wel aan hoe hij zijn ritme wil hebben. Als hij de laatste fles zelf niet meer wil, zou ik hem dus wel 's nachts niets geven! Hebben wij ook niet gedaan en dat ging zonder problemen, ze werden gewoon om 07.00 uur wakker in het begin, dus dit was prima. Die verschuiven dat zelf wel.
 
Terug
Bovenaan