wanneer stoppen met inbakeren?

Sinds Noa 1 week oud is baker ik haar in..Inmiddels is ze 5 maanden en doe ik dat nog steeds. Het lijkt haar nog steeds die rust en geborgenheid te geven....maar zodra ze wakker is..wurmt ze zich eruit.
Ik heb al eens geprobeerd om haar in een slaapzak te laten slapen...met name tijdens de dutjes op de dag....maar ze begrijpt er niets van...en  met al die bewegingsvrijheid is ze druk bezig met van alles behalve slapen....en zet het op een gillen als ze klaar is met spelen.
Wanneer stop je met inbakeren en hoe bouw je  dat af?

Alvast bedankt,
Wendy
 
hoi hoi

Zelf heb ik hier nooit mee te maken gehad, maar m'n schoonzus wel. Zij is begonnen om het overdag af te bouwen. Wel ging haar zoontje dan in een slaapzak en strak in de deken. De tijd dat ie 'los' lag maakte ze steeds langer...

Succes ermee (mischien weten ze dit ook op het cb)

liefs Claudia
 
Hallo
ik heb mijn zoontje ook ingebakerd en wij zijn van het  ene op het andere moment gestopt.  Hij  sliep niet meer lekker in en begon ook te huilen wanneer hij ingebakerd was. Dit heb ik 1 dag aangezien en ben toen direct gestopt.  Ons zoontje was er blijkbaar echt aan toe want hij slaapt sindsdien net zo goed als met de doeken.
Hij slaapt nu in een gewone slaapzak  maar ik  weet dat er speciale  slaapzakken zijn waarbij je kindje toch enigzins nog "ingebakerd"liggen. Kijk maar eens op de site inbakeren.nl
Daarnaast kun je voor tips ook het boek "inbakeren en regelmaat" van Ria Blom  lenen in de bibliotheek. Hierin staat goed omschreven hoe je het  inbakeren op andere manieren kan afbouwen. Hopelijk heb je er wat aan!
Succes      
 
Hoi,

Onze dochter heeft ook altijd ingebakerd geslapen. Maar toen ze ruim 4 maanden was, wilde ze dat niet meer. We hebben toen eerst een gewoon slaapzakje geprobeerd, maar net als bij jouw kindje, werkte dat niet. Ze had opeens veel te veel bewegingsvrijheid en kwam niet in slaap. We hebben toen via internet een bakerzak aangeschaft. Simpel gezegd is dat een slaapzakje, zonder armsgaten. Dit werkte voor haar prima. Inmiddels is ze 7 maanden en hebben we de overstap naar een gewone slaapzak gemaakt en nu slaapt ze daar wel goed in. Voor de bakerzak kun je kijken op www.bakerzak.nl.

Succes!

Trix
 
Hoi hier een moeder die zijn kind ook heeft ingebakerd.
Mijn zoontje ben vanaf 5 maanden niet meer gaan inbakeren. Hij wurmde zich uit de doeken want zijn armen wilde hij bewegen.
Ik ben toen overgegaan op de bakerzak. Dat is een slaapzak waar de armen nog in de slaapzak zitten. Dus: wel bewegen maar niet wilde bewegingen.
Dit hielp goed. Pas met ong. 7 maanden heb ik een gewone slaapzak gekocht en die heeft ie nu nog(12 maanden). En slaapt al sninds die tijd op zijn buik. (doet ie zelf)
Je merkt vanzelf wanneer je kindje die doeken niet meer wil.
Nou succes ermee!!!
 
Hoi, ook wij hebben ons kindje ingebakerd en ook rond een maand of 5 lukte dit niet meer. Hij woelde zich los. We zijn toen net als Sacha overgegaan op de bakerzak echt ideaal kijk maar eens op www.bakerzak.nl. Toen hij elf maanden was hebben we hem in een gewone slaapzak gelegd en dat was toen meteen goed. De bakerzak is een prima tussen oplossing.

Groetjes Marian
 
Terug
Bovenaan