Wanneer stoppen met laatste fles (fles na de groente)?

Momenteel geef ik nog drie flessen op een dag aan mijn zoontje van 10 maanden. 1 papfles in de ochtend, 1 fles bij het brood tussen de middag en 1 fles rond 19.00 uur vlak voor het slapen gaan.

Wanneer zijn jullie gestopt met deze laatste fles? Mijn zoontje was altijd een hongerlap maar de laatste tijd neemt ie van deze laatste fles maar een paar slokjes (beetje zonde....). Rest van de dag gaat het eten en drinken wel normaal. Heeft hij de leeftijd al om deze fles te laten vervallen of is het te vroeg?

Annemiek
 
Hallo,

Toen ik mijn bv ging afbouwen is dat de eerste voeding die ik heb laten vallen.
Dat was met 7mnd, het kan ook al eerder, ligt een beetje aan je kindje.
Maar met 10 mnd is het niet echt meer nodig.
Mijn zoontje van 9.5mnd krijgt:
+/- 7.30     250cc pap
+/- 11.30 1 boterham + 180cc opvolgmelk
+/- 15.00 150cc pap/of melk + fruit
+/- 18.15 groente + danoontje + diksap

Om 19.30 gaat hij naar bed en slaapt de nacht door.

Succes Mary jane
 
Hoi,
Zo zie je maar weer dat alle kindjes anders zijn.
Quinten is bijna 19 maand en hij krijgt nog steeds een fles melk voor het slapen
gaan. Die gaat ook helemaal op. Dus ondanks dat hij overdag voldoende eet heeft hij
het blijkbaar nog nodig. Ik weet ook niet goed hoe ik kan zien of die fles eraf kan.
Hij komt af en toe zelfs 's nachts nog om een fles!!
Ben benieuwd wanneer wij de laatste fles kunnen laten vervallen.
Groetjes Melanie
 
Hoi Annemiek,

De laatste fles na de warme hap liet ik bij onze zoon ook met ongeveer 10 mnd vervallen. Hij kreeg toen wel een "volledige" warme maaltijd, dus met rijst/aardappeltje/pasta, groente en vlees en een klein beetje yoghurt als toetje. Als je al merkt dat je zoontje minder van de  fles leeg drinkt, dan zou je het best kunnen proberen om hem te laten vervallen.

Groetjes Marieke
 
hoi,

Ik geef mijn dochter van 10 maanden nu 1 keer de fles en dat is s"Morgens.
Voor de rest krijgt zij s'Middags vers fruit (Zelf fijn gemaakt). Daarna krijgt zij zo'n 3 uur later (ligt eraan hoelaat zij wakker is na haar middagdutje) een boterham met hero light jam.sävond gewwon middageten en voor het slapen gaan krijgt ze nog een half flesje melk.
Dat laatste flesje is gewoon melk omdat het anders te zwaar op de maag ligt s'Nachts!!!

Groetjes
 
Mijn zoontje is nu ruim 10 maanden en die laatste fles (om 18.30) gaat er nog goed in. Overdag eet hij niet zoveel, dus ik wil deze fles er nog niet af doen. En laten we eerlijk zijn... het is toch heerlijk om nog even lekker met je kind op schoot te kunnen zitten voor hij naar bed gaat...?

Hij eet nu:
08.00 200cc opvolgmelk + bambix (pap)
10.00 fruit (1 banaan of 1 peer of iets gemengd)
12.00 1 boterham met beleg + 135cc opvolgmelk
16.00 groente (200 gram). geen yoghurt na want daar spuugt hij van
18.30 165cc opvolgmelk.

Tussendoor soms een rijstwafeltje maar meestal niets tussendoor, geeft hij niet veel om.

Volgend de CB arts eet hij al niet zoveel, dus er nog iets afhalen leek haar niet wijs. Dus doen we het nog lekker even zo, tot hij zelf aangeeft dat hij die fles niet meer hoeft.

Groetjes Ottie
 
Hoi Annemiek,

Sigrid wordt morgen 1 jaar en krijgt nog 2 flessen. Eentje s'morgens met pap en eentje s'avonds. De ochtendfles is 200 cc (nutrilon) met bambix groeipap en die van s'avonds varieert van 100 cc tot 165 cc. Net hoeveel trek ze heeft en hoe ze aan warm eten heeft gehad. De dochter van mijn zus is nu 18 maanden en krijgt ook nog steeds een  flesje melk voor het slapen gaan. Maar zij gebruikt gewone melk met vit. D druppeltjes.

Groetjes,

Petra  
 
Mijn dochter is 8 maanden en weigert in één x de fles van 20.00. Om 18.00 krijgt ze een groentehapje met yoghurt. Haar verdere schema is:
07:00 210 cc melk
10:30 fruit
11:30 broodkorstje + 210 cc melk
15:30 diksap met rijstwafel
Krijgt ze nu niet te weinig melk?

Groetjes
 
Terug
Bovenaan