wanneer stoppen met laatste voeding?

Hoi,

Mijn zoon Jonathan is nu 5 1/2 maand en vraag me af wanneer je mag afbouwen met de laatste voeding, ik maak hem nu elke avond rond 23.00 uur wakker voor een papfles van 240 ml die hij meestal wel leegdrinkt, maar ik zou zo graag willen dat hij die om bijv 20.00 uur krijgt zodat wij   ook de avond weer voor onszelf hebben, wat denk jullie?

Zijn schema is als volgt

6.30         fles 210 ml
11.00     fruithapje heel potje
14.00     fles 210 ml
16.30      groente heel potje
18.00     fles 210
23.00     fles 240 met rijstebloem

Zou dat oke zijn en wanneer en hoe kan ik iets veranderen aan die laatste voeding?

groetjes Brenda
 
Hoi Brenda,

Mijn zoontje is nu inmiddels 6 maanden geweest en ik ben al met 5,5 maand over gegaan op 3 flessen. Dit is wel erg vroeg hoor, maar Daan heeft niet meer nodig.
De fles van 23.00 heb ik van het een op andere moment laten vallen, en dit ging prima.
Overdag heb ik de flessen wat gerekt.
Met een maand of 5 toen Daan nog op 4 flessen zat zat ik op het volgende schema:

8.30 de fles 200cc
11.30 fruithapje
12.30 fles 200cc
15.30 diksap met af en toe een koekje
16.45 fles 200cc
20.30 fles 200cc met rijstebloem
groente kreeg hij nog niet elke dag

Groetjes Saskia
 
Hoi Brenda.

Bram is nu 6 maanden en krijgt sinds een week of 5-6 de laatste fles niet meer.
Ik moest hem ook altijd wakker maken en hij dronk eigenlijk altijd alles op. Op het moment dat ik met fruit begon en zijn schema veranderde heb ik de laatste fles weggelaten en hij sliep meteen door, wat wij heerlijk vonden uiteraard.

Zijn schema is nu ongeveer:

7.00u 200 ml FV
10.00u fruit
12.00 u 200 ml FV
16.00u 200 ml FV
18.00u groente
20.00u 200ml FV + 2 scheppen rijstebloem

Volgens mij kun je de laatste fles gaan afbouwen.
Succes!
Debby
 
OEPS, verkeerd gelezen! Je geeft 4 x FV ik dacht 5x
Zoals je bij Bram kunt zien in zijn schema zit er minder tijd tussen de voedingen.
Misschien is het een idee om een aantal voedingen te vervroegen met een half uurtje ofzo, dat je toch uitkomt op een uurtje of 8-9 's avonds, zodat je kindje kan wennen aan een lange nachtrust.

Succes ermee
Debby
 
Hoi,

Volgens het CB moest mijn puk minimaal 6 kilo wegen om de laatste voeding eraf te mogen halen. Daarnaast merkte op een gegeven bij mijn dochter dat ik haar heel diep uit de slaap moest halen en dat ze eigenlijk te moe was om te drinken. Toen hebben we het gewoon een keer geprobeerd om haar te laten slapen en dat bleek de juiste keuze. Dat betekent niet dat ze de op een na laatste fles later kreeg. Mijn dochter krijgt om half 7/ 7 uur de laatste fles en gaat dan slapen tot de volgende ochtend. Succes!
 
Terug
Bovenaan