Wanneer stoppen met late fles?

<p style="text-align: left;">Dag dames,</p><p>mijn baby is 5 maanden oud en slaapt al vanaf 6 weken oud door de nacht heen. Hij gaat ongeveer om 19/20u naar bed en rond die tijd krijgt ie nog een flesje, in zn slaap geef ik m nog een fles rond 23u. </p><p>Nou is t zo dat ik gisteravond zo moe was dat ik in slaap ben gevallen, en hij dus geen late fles meer heeft gehad. Hij heeft alsnog door geslapen..</p><p>vanaf wanneer kan ik stoppen met de laatste fles, heeft hij dan wel genoeg gehad? Hij krijgt 5x 180.</p>

Wij stopten met de laatste fles zodra onze dochter er zelf niet meer voor wakker werd, rond de 4 maanden. Nooit achteruit gegaan in gewicht en inmiddels een gezonde bijna-1-jarige. Je kindje vraagt wel om meer als hij honger heeft. Je zou eventueel de overige flessen met een schepje kunnen ophogen om te kijken of hij het nodig heeft.

Gewoon is een paar proberen of het werkt. Hebben wij ook gedaan rond de 5 a 6 maanden en dat ging goed. Vanaf de 6 maanden is die late avondfles sowieso al niet meer nodig. Als hij goed op gewicht is en gewoon door is gaan slapen, dan zou ik het gewoon gaan proberen en inderdaad wat hierboven al wordt gezegd, de andere flesjes eventueel ophogen of alleen de laatste fles voor de avondfles. Dat deden wij altijd. En als we merkten dat hij ;s ochtends vroeger kwam omdat hij honger had, dan deden we de andere flesjes ook ophogen. 

Als hij niet komt, kun je hem gerust laten slapen. Onze dochter werd juist vroeg in de ochtend wakker. Onze reactie was schone luier en fles. Toen het cb zei dat we dit met 5 mnd echt konden stoppen om uit te vinden of dit niet gewoon een gewoonte was, hebben we het niet meer gedaan. Ze wordt soms nog wel rond 5 uur wakker dan heeft ze een schone luier nodig en slaapt dan weer door. Volg je moeder gevoel. Wij gingen toen naar 4x 180 en zijn gestart met oefenhapjes. Zit ook vocht in. En met warme dagen gewoon 10cc op iedere fles extra gegeven. Zolang de plasluiers okay zijn, hoef je je geen zorgen te maken. 

Hoi hoi! 
Is hij goed op gewicht? Dan kan het geloof ik sowieso. Als hij het niet meer nodig heeft. 
Ik heb nooit een late fles gegeven, de laatste voeding was altijd rond 20.00 uur en daarna zag ik wel hoe laat hij wakker werd. Langzaam aan verschoof dat van 02.00 naar 03.00 en zo tot nu 08.00 uur.
En mijn zoontje is nu 4 maanden en zit sinds enkele dagen ook op 4 flessen. 4 x 200 ml. 
Dus als hij goed op gewicht is en die laatste fles niet meer nodig heeft omdat hij toch wel doorslaapt zou ik hem er lekker af laten. 

Hoi hoi! 
Is hij goed op gewicht? Dan kan het geloof ik sowieso. Als hij het niet meer nodig heeft. 
Ik heb nooit een late fles gegeven, de laatste voeding was altijd rond 20.00 uur en daarna zag ik wel hoe laat hij wakker werd. Langzaam aan verschoof dat van 02.00 naar 03.00 en zo tot nu 08.00 uur.
En mijn zoontje is nu 4 maanden en zit sinds enkele dagen ook op 4 flessen. 4 x 200 ml. 
Dus als hij goed op gewicht is en die laatste fles niet meer nodig heeft omdat hij toch wel doorslaapt zou ik hem er lekker af laten. 

Als er honger was geweest, was hij waarschijnlijk in de nacht wel wakker geworden dus geen zorgen.
Als je je zelf druk maakt om vocht intake kan je 10-20cc water tussendoor geven. Dan mogen ze al hebben. 
Daarnaast kan je oefen hapjes geven, maar dat zal niet dezelfde verzadiging geven als een flesje, maar het lijkt er op dat hij het ook wel kan missen dus.lekker toch? Geniet van de rustige nachten

Als hij er zelf niet om vraagt zou ik hem zeker lekker laten slapen. En het kan ook best zijn  dat hij volgende week wel weer ineens wil. Reken erop dat het ritme nog wel 100 keer gaat veranderen 
Mijn jongste van ruim 6 maanden krijgt nog wel ergens in de nacht een fles, maar ik kan me er zooo niet druk om maken :)

Terug
Bovenaan