wanneer stoppen met pil

hallo allemaal ik ben hier voor het eerst!ik heb een vraagje:we willen in augustus beginnen met klussen.is het verstandig nu al te stoppen met de pil of kan ik tot dan slikken.an dan gelijk beginnen met klussen en foliumzuur?ik hoop dat iemand haar ervaringen wil delen groetjes
 
Hoi Boob,

Je hoeft niet eerder te stoppen met de pil. Ik dacht dat het goed voor je lichaam was om eerst zelf een menstruatie op gang te zetten maar dat idee schijnt achterhaald te zijn. Het hoeft dus niet maar als je jezelf daar prettiger bij voelt kun je natuurlijk een maand eerder stoppen met de pil (dan weet je ook een beetje wat de cyclus is, als deze tenminste meteen goed op gang komt). Ik zou met foliumzuur beginnen zo'n 6 weken voordat je echt gaat proberen zwanger te worden. Dan is het foliumzuurgehalte tenminste goed in je lichaam opgenomen voor het geval het meteen raak is.

Heel veel succes.

Groetjes Frederique
 
Hoi Boob, zag je reactie onder het andere berichtje. Zelf zijn we ook een paar maanden voordat we gingen trouwen begonnen met " proberen". Dat lukte ook en ik was super gelukkig.. totdat ik een miskraam kreeg in mijn achtste week. Ik wil je absoluut niet bang maken hoor want veel meer zwangerschappen gaan goed dan fout maar ik wil je wel graag wijzen op het risico dat je loopt, nl. vlak voor je trouwen een miskraam krijgen. Zelf heb ik hier helemaal niet bij stilgestaan en nu besef ik wat een risico het toch is om voor je trouwen probeert zwanger te worden.
Ik hoop natuurlijk voor je dat alles goed gaat en je tegen de tijd dat je gaat trouwen al een kloppend hartje hebt gezien. Heel veel succes!!

Groetjes Frederique
 
hoi bedankt voor je reactie.kan ik dan al foliumzuur nemen en de de pil slikken?rare vraag zeker?hoe lang zijn jullie eigenlijk al bezig?ik hoop dat get allemaal vorspoedig mag verlopen.
en vandaag op huwelijksreis??????
 
Hoi boob, Ik ben ook eerst met de pil gestopt en heb een tijdje veilig geklust. Dit omdat ik nogal last had van de pil (hoofdpijn elke maand). We zijn sinds deze maand aan het klussen voor het echie. Voordeel is dat je inderdaad je cyclus een beetje kent. Ik ontdekte dat ik m'n eisprong kan voelen en wist dus wanneer ik ertegen aan moest. En nu hoop ik dus dat het raak was!! Met foliumzuur beginnen kan nooit kwaad. Sterkte!!
 
Hoi boob,

Na 3 maanden klussen was het bij ons raak... Best snel nog. In mijn 8ste week ging het helaas mis. Dat is nu een maand geleden.
Morgen vertrek ik op huwelijksreis... HEERLIJK!!

Succes!

Groetjes Frederique
 
Meteen stoppen! Die rotzooi moet uit je lijf. Misschien duurt het wel een half jaar voor je weer op schema bent en ongi wordt. Bij mij duurde het 2 jaar en heb nu een cyclus van 9 weken. Niet fijn dus. Klus nu maar even met een condoom. Dan merk je vanzelf dat ik misschien best wel eens gelijk kan hebben.
 
Terug
Bovenaan