Wanneer stoppen met poedermelk: wie heeft er tips?

Mijn dochtertje is nu 13 maanden en krijgt nog voor haar middagslaapje en voor de nacht (en helaas ook in de nacht) een fles nutrilon 3. Mijn vriendin gaf me de tip om over de stappen op gewone koemelk, dit heeft zij ook gedaan bij haar zoontje van toen hij 1 werd.
Voor mijn gevoel bevat Nutrilon meer waardevolle voedingsstoffen dan gewone koemelk. Ik heb dus de voorkeur om zeker nog tot 1,5 jaar hiermee door te gaan. Mijn gevoel is echter slechts een gevoel en daarom zou ik graag tips van andere mama's krijgen over hoe zij hierover denken.
Groetjes,
Marieke

hoihoi, ik gaf mijn zoon op een gegeven moment of gewone melk aangemaakt met rijstebloempap voor de nacht, of een flesje melk met honing of anijs.
als ze 's avonds gewoon goed eten zouden ze hier genoeg aan moeten hebben.

liefs linda

Hoi Marieke

op een gegeven moment heb ik mijn dochter alpro soya melk gegeven ipv poedermelk. Je hebt daarvan speciale groeimelk van 1-3 jaar. Dit omdat we haar liever (nog) geen koemelk gaven. Dit verkopen ze gewoon in elke supermarkt, uiteraard is t wel duurder dan koemelk.

Groetjes, Paulien

hoi
wat je ook kan doen is ipv gewone melk,dreumes melk geven van nestle hier een favoriet en die kan je evt ook nog warm maken.mijn dochter kreeg ook nog vaak voor het slapen pyamapapje,gemengd met gewone melk.gr wendy

Grappig dat ik dit nu lees, want omdat Xander ook nog (vanwege km-allergie) op de "poedermelk" zit, vroeg ik de dietiste of hij niets te kort komt (aan vitamines enzo...)
Zij antwoordde me dat als je wel over gaat op koemelk je juist die vitamine D zou moeten geven, maar dat de "poeder" vol zit met de stoffen die hij nodig heeft.

Dus als je je er beter bij voelt om die Nutrilon 3 te gebruiken (of groeimelk) is dat toch geen probleem, gewoon doen.

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan