Wanneer stopt de bloeding na de bevalling?

Hallo dames,

Ik vroeg me af hoe lang je vloeit na de bevalling. Ik hoor van de meesten dat het een maand duurt. Ik ben 6 weken geleden bevallen en heb af en toe nog eens een paar druppels bruin bloed/afscheiding. Is dit normaal? Ik geef trouwens borstvoeding.

Mimmie

Volgens mij verschilt dat bij iedereen. Ik was na beide bevallingen binnen 2-2,5 week compleet van de bloedingen af. Aan het eind van de kraamweek was het al over maar kwam er nog een beetje als ik druk was. Bijvoorbeeld met tillen en huishouden enzo....
Verder niet meer.
Dus ik ben er snel vanaf. Ik heb beide keren maar kort BV kunnen geven, maar toch was het vloeien al tijdens het geven van BV over.
Helaas was ik de vorige keer al na 6 weken weer ongesteld......
Deze keer nog niet, maar Okke is vandaag ook pas  6 weken.

Groetjes Cato

Hallo,

Ben zelf nog niet zwanger maar heb jaren als kraamverzorgster gewerkt dus weet er wel wat van.

Meestal vloei je nog 2 a 3 weken na de bevalling na.
Bij sommige vrouwen houdt het pas op na de 1e echte menstruatie.

Het feit dat je bv geeft kan dit nog versterken omdat bij iedere voeding de baarmoeder nog samentrekt en evt achtergebleven stolsel(tjes) afvloeit.

Hopelijk heb je er iets aan en geniet van de kleine.

Bij de eerste heb ik 5,5 week gevloeid en nu bij de tweede lijkt het erop alsof het vloeien nu over is. Ik ben een maand geleden bevallen. Mijn schoonzusje vloeide bijna een jaar lang, maar een vriendin van mij was er na ruim een week al vanaf. Heel verschillend dus, die 6 weken schijnt wel  reëel te zijn, zolang heeft de wond in je baarmoeder gewoon nodig om te helen.

Groetjes,
Tamara

Hoi,

Bij mij is de bevalling nu dik twee weken geleden en ik vloei inderdaad ook nog. Je mag geen tampons gebruiken is mij verteld, ivm infectiegevaar. Wat ik me afvraag: wanneer mag je die dan wel gebruiken? Pas weer bij je eerste menstruatie?

groeten, Nynah

Hoi

Bij mijn stopte het bloeden al in de eerste week na de bevalling, ook ik gaf borstvoeding.
Maar bij een vriendin van mij bloedde het na 6 weken nog steeds. Dus het kan heel erg verschillen.

Marieke

Terug
Bovenaan