Wanneer stopt lacteren

Ik heb een vraag ik ben nu bijna 5maand gestopt met borstvoeding geven maar nu merk ik(vooral de laatste tijd heb ik soms in me bh een vochtig plekje) dat me lichaam nog steeds borstvoeding produceert(beide borsten).

Wanneer stopt dit eigenlijk helemaal?

ik heb nu nog steeds dat bij het douchen er een wit melk achtige dikke afscheiding uit de rechter borst komt. gek genoeg altijd via de gaatjes waar de tepelpiercing heeft gezeten.
en ik heb pascal maar 2 weken borstvoeding gegeven.

Ik heb eens zitten googlen en zag dat het wel een jaar of zelfs meer zou kunnen duren..
En dat het ligt aan je progesteron waarde..
En dat er zelfs vrouwen zijn die re-lacteren dus opnieuw proberen borstvoeding te geven

Ik heb vandaag eens aan een lactatiekundige gevraagd (bekende van me)ze zegt dat kan heel lang duren het kan zelfs zo wezen dat het lichaam er pas mee stopt als me hormoon huishouding veranderd.. Ze zegt het lichaan kent het nu en zal het niet snel vergeten en ze vertelde dat het vroeger heb je het over tientallen jaren geleden het geregeld gebeurde dat vrouwen met kinderen kinderen lacteerde waar de moeder van overleden was..Kort om de natuur heeft dat zo besloten dat wou vrouwen ook weeskinderen kunnen voedenZe vertelde ook dat bepaalde dingen het kan stimuleren zo als geboorte in vrienden/familie kring en dat een vrouw maar aan een baby hoeft te denken, te ruiken of zelfs horen..En zij denkt dat de kinderwens voor de 2de het stimuleren in mij gevaldua weer veel geleerd

Terug
Bovenaan