wanneer stopt middagslaapje?

hallo,
ik weet dat het bij iederkindje anders is hoor, maar ik ben toch wel benieuwd wanneer jullie kindjes het middagslaaplje niet meer nodig  hadden
m'n zoontje is bijna 26 maanden en vindt het nog heerlijk
maar ik vind het wel eens jammer dat een dagje strand erg lastig is omdat hij moet slapen of andere uitstapjes rondom het slaapje (van wel 2 en een half uur) gepland moeten worden
 ook voor hem zelf, want hij is graag op pad
of hebben jullie tips om hem op het strand een slaapje te laten doen?
anders wordt het gewoon nog een zomer rond z'n slaapje alles plannen hoor, maar tips om dit anders te doen zijn wel welkom
groetjes en bedankt
 
hoi,

Onze dochter is bijna 3 en slaapt ook nog zeker 2 uur 's middags. zonder kan ze nog niet, maar probeer het wel steeds verder in te korten.
Over 2 weken gaan we naar het zomerfestival en deze begint om 1400 uur, dus dat wordt geen middagslaapje. Ik ga het gewoon proberen, desnoods 's avonds eerder naar bed.
Ik ken het gevoel dat je alles rondom het slaapje moet plannen, dus echt tips heb ik niet maar lees wel met je mee

corina
 
Tja, ik zou juist willen dat mijn dochtertje nog sliep 's middags. Ze slaat het nu bijna elke dag over, behalve als ze op de kinderopvang is.

Probleem is dat ze rond 4 a 5 uur heel erg jengelig en moeilijk wordt omdat ze dan moe is. Eerder naar bed lukt helaas niet. Ze gaat om half 8 naar boven en slaapt zeker niet voor half 9. Ik vind het juist vermoeiend om met een jengelend kind te zitten. Ze is tien keer leuker en gezelliger als ze wel een slaapje heeft gedaan.
Daarnaast kan je ook nog wat voor jezelf doen als ze 's middags slaapt.
Ik zou er dus nog even van genieten nu het nog kan!

Maar is het anders een idee om een autorit te maken als ze moet gan slapen. Als ze slaapt en je komt aan op het strand, dan kun je haar misschien voorzichtig pakken en in de kinderwagen overhevelen. Wie weet slaapt ze dan door en zit jij lekker met een boekje op het strand!
 
Raf (ruim 3,5) slaapt nog bijna elke middag zo'n 2 uur. 's Avonds ligt hij rond half 8 op bed en slaapt hij een half uurtje later. Wij hebben in onze dagplanning eigenlijk nooit rekening met zijn slapen gehouden. Het enige wat we altijd bijons hadden was de kinderwagen die we in slaapstand zetten (geen buggy). Als hij straks 4 wordt hou ik er ook rekening mee dat hij nog slaap nodig heeft en zal daarom ook op de woensdag middag vrij zijn om hem nog lekker te laten slapen......

Wij gaan ook naar het zomerfestival maar we moeten daar wel eerst 2,5 uur voor rijden, een prima tijd om van te voren of er na een slaapje te doen.....

Groet,

mamaraf
mama van raf (3,5) en ellemijn (4 weken)
 
Hey !
Onze dochter ( 2jr, en 3 mnd) slaapt 's middags ook nog. Meestal 1 1/2 uur.
Als we ergens heen moeten dan zorg ik dat we na het middag eten in de auto stappen zodat ze daarin haar dutje kan doen. Al heeft ze maar een half uurtje geslapen dan is dat voldoende. Heeft ze toch weer een beetje bijgetankt voor de middag.
Ik hou er ook niet altijd rekening mee, ze gaat dan gewoon 's avonds iets eerder naar bed. Ook al slaapt ze dan niet in haar bedje omdat het te vroeg is, dan rust ze evengoed uit en valt ze vanzelf wel in slaap.
Ik zou zeggen, gewoon lekker gaan als je weg wil, ze halen hun slaap wel weer in hoor.

Groeten van Miena.
 
Onze dochter was vorige zomer ook ong. 2,5 en sliep niet meer elke middag. In de vakantie gingen we dan ook gewoon dagjes weg, en af en toe een dagje lekker thuis blijven zodat ze bij kon slapen.
Voor het strand zou je zo'n sheltertje kunnen kopen, paar handdoeken in leggen en daar kunnen ze heerlijk in slapen, deed ze bij ons ook en ging prima.

Fijne zomer !
 
hoi,

mijn zoon is 2 jaar en 2 maanden. hij slaapt 's zo'n 2 uurtjes. maar hij kan gelukkig ook prima zijn slaapje overslaan. dit moet ik ook niet meer dan 2 middagen achter elkaar doen. dan merk je aan hem dat hij kribbig wordt. dus  in het weekend gaan we vaak iets leuks doen en slaat hij zijn slaapje over. voordeel is dan ook dat hij de volgende dag dan vaak een uurtje langer uitslaapt, dus papa en mama ook.

als we een dagje uitgaan nemen we wel een buggy voor hem mee, dat hij kan rusten als hij moe is en evt in slaap kan sukkelen.

misschien is het een idee om je kind 'smorgens al eerder terug op bed te leggen. bijv om 11 uur al ipv 12 uur (ik weet niet wat bij jullie de slaaptijd is) en dan wekken na 2 uur ipv 2,5 uur laten slapen. en dan 's avonds op tijd naar bed. dan kun je 's middags in iedergeval nog weg.

succes ermee. ieder kind is anders wat slapen betreft.

groetjes monique.
 
Hoi,
Mijn zoon van 3,5 jaar slaapt ook nog 's-middags. Ik merk gewoon dat hij dat nog nodig heeft. Hij slaapt niet elke middag meer. Soms 2 dagen niet, dan weer een middagje niet. En dan weer 2 dagen achter elkaar wel. Ik bekijk het per dag. Hoe hij is. En ook bepalend is of hij de volgende dag een drukke dag heeft of niet.
Maar ik ken ook kindjes die vanaf hun 2e 's-middags niet meer slapen. Zo zie je maar weer elk kind is anders.

groejtes Chantal
 
Terug
Bovenaan