wanneer strippen?

Hoi hoi dames,

morgen moet ik weer naar de vk en ik vroeg me af of ik kan vragen om te strippen. Of het wel nut heeft. Ben morgen 38 weken en 3 dagen.
Ik heb al een hele tijd last van harde buiken. Ze waren op een gegeven moment zelfs zo pijnlijk dat ik er een nachtje voor in het ziekenhuis heb doorgebracht met 33 weken en 2 dagen.
Ik slaap door die harde buiken de laatste tijd 's nachts ook niet zoveel. Word er elke keer wakker van. 's Middags duik ik wel gelijk met mijn zoontje het bed in, maar dat is ook niet alles.

Weet iemand het uberhaupt zin heeft om het te vragen aan de vk? Of doen ze het pas als je overtijd loopt?

Liefs,

normaal gesproken wordt er echt niet zomaar gestript. Zeker niet voor een week of 41. Mijn vriendinnetje werd met 39 weken gestript omdat ze er echt helemaal doorheen zat, geestelijk voornamelijk. Ze trok het gewoon niet meer. Maar harde buiken lijkt mij geen goede reden om te strippen. Ik heb er zelf ook al last van sinds week 16, helaas zal het bij mij ook wel gewoon tot het einde doorgaan... Je kan het natuurlijk altijd vragen, misschien denkt jouw vk er wel heel anders over en zal ze het wel doen. Succes!

Heej..

@jeanine: strippen is het losmaken van de vliezen van de baarmoedermond. Als je al wat ontsluiting hebt kunnen ze met een vinger de vliezen van de baarmoedermond losmaken en dit wilt weleens zorgen dat het vanzelf op gang komt..

@firstmum: bij mij hebben ze gestript met 39 weken, ik ben toen opgenomen in het ziekenhuis vanwege een te hoge bloeddruk en toen hebben ze me 2 keer gestript maar dit is gedaan door een gynaecoloog. Mijn verloskundige wou het niet doen want het was nog geen tijd volgens haar! Ik denk dat je maar net de goeie moet treffen maar vragen staat vrij toch? Ik zou het gewoon proberen, nee heb je, ja kun je krijgen!

Succes ermee!
Groetjes Maaike
mama van Aymée Rose.

Hey Firstmum,

Ik ben ook pas gestript toen ik 41 weken zwanger was. Eerder had geen nut zei ze.
De eerste keer heeft het niets geholpen, de tweede keer heeft het heeeel goed geholpen!

Gr. Karin

Hoi   dames,

bedankt voor jullie reacties.
Ik wilde nog wel even kwijt dat het geen 'gewone' harde buiken zijn, want die heb ik ook al vanaf heel vroeg in de zwangerschap. Deze zijn vaak echt pijnlijk, moet dan echt even op me ademhaling focussen. Ze komen alleen niet zo snel meer achter elkaar als toen ik naar het ziekenhuis moest.

Waarschijnlijk vraag ik het morgen even aan de vk. Ik wilde alleen vooraf wat info/advies van jullie.

Liefs,

Terug
Bovenaan