Wanneer strippen?

Hee hallo,

Weet iemand misschien vanaf wanneer je gestript kan worden?
Ik ben morgen 40 weken zwanger en dan moet ik ook voor controle naar de vk. Ik zou heeeeel erg graag gestript willen worden.   Maar zover ik weet moet je dan aan bepaalde dingen voldoen. Ik weet dat mijn baarmoedermond bij week 38 al aan het verweken was. Kan iemand mijn helpen, als ik me er te veel op instel, is het weer zo`n teleurstelling.
Thanks,

Ris 39w6d

Hoi Ris,

Ik weet niet of de verloskundige al met 40 weken zal proberen te strippen. Het is volgens mij mogelijk als er voldoende ruimte in de baarmoedermond is om er met een vinger in te kunnen. Dat houdt het strippen nl in.
Bij mij heeft ze het bij mijn eerste drie keer geprobeerd, maar pas in de 42e week. De derde keer lukte het, omdat er daarvoor onvoldoende ruimte was. Ik kreeg toen direct een wee, en later op de dag ook wel een paar, maar het nam weer af.

Misschien heb je hier wat aan? Ik hoop voor je dat snel op gang komt, omdat je dat graag wil.
Mijn ervaring is dat je lichaam het pas doet als het er klaar voor is.

Veel succes ermee! Laat je weten hoe het gegaan is?

groetjes Jo

Hoi Jo,

Nou, vandaag dus precies 40 weken en moest naar de vk. Ik vroeg haar of ze wilde strippen. Ze ging een inwendig onderzoekje doen en als ik genoeg opening had wilde ze het wel doen.
Het was allemaal heel soepel en zacht daarbinnen. Maar de opening was erg klein, ze kon net met haar vinger erin komen. Ze heeft wel wat zitten rommelen, maar kon er niet helemaal goed bij komen. Ik vond het overigens niet pijnlijk, tuurlijk voel je het wel, maar vond het niet onprettig. Ik moet zeggen dat mijn pijngrens erg hoog is, vooral als ik iets erg graag wil, hihi. En ik kon me goed ontspannen, dat is ook wel belangrijk denk ik.
IK heb wat bloed verloren, maar dat kon ook zei de vk. Verder merkte ik wel dat er iets gebeurde, ik kreeg een zeurende gevoel onder in mn rug, soms werd dat gevoel zo hevig dat ik dacht dat het wel eens een wee kon zijn. De vorige keer heb ik ook rugweeen gehad. Nu is het weer wat rustiger geworden.
Als de baby er dinsdag nog niet is dan moet ik die donderdag naar het ziekenhuis voor onderzoeken en waarsdchijnlijk inleiden. Pff wel een fijn idee dat ik niet tot 42 weken hoef te lopen.
Dus mij is het mee gevallen, alleen jammer dat er niet wat meer ruimte was. Verder wachten we het maar af.
In ieder geval bedankt voor  je reactie.

Groetjes, Ris

Hoi Ris,

Leuk dat je verteld hoe het is gegaan.
Wel jammer voor je dat het niet doorgezet heeft. Maar misschien was het toch een duwtje in de goede richting.
Spannende dagen nu, lijkt me. Ik hoop voor je dat het snel komt!

groetjes Jo

Terug
Bovenaan