wanneer strippen?

Hoi hoi dames,

morgen moet ik weer naar de vk en ik vroeg me af of ik kan vragen om te strippen. Of het wel nut heeft. Ben morgen 38 weken en 3 dagen.
Ik heb al een hele tijd last van harde buiken. Ze waren op een gegeven moment zelfs zo pijnlijk dat ik er een nachtje voor in het ziekenhuis heb doorgebracht met 33 weken en 2 dagen.
Ik slaap door die harde buiken de laatste tijd 's nachts ook niet zoveel. Word er elke keer wakker van. 's Middags duik ik wel gelijk met mijn zoontje het bed in, maar dat is ook niet alles.

Weet iemand het uberhaupt zin heeft om het te vragen aan de vk? Of doen ze het pas als je overtijd loopt?

Liefs,

Hoi,

Toevallig heb ik dit van de week gevraagd aan de gyn in het ziekenhuis en die vertelde mij dat strippen onder de 40 weken geen nut heeft, en als je 40 weken bent  moet er wel al iets zijn (zie verhaal Yvette over strippen mislukt) het werkt uberhaupt bij 1 op de 7 vrouwen. Maar je kan het altijd vragen...Succes

xxx

40 en 1 dag!

Hallo,

Strippen kan alleen als je al iets ontsluiting hebt en ook dan is er een grote kans dat het geen effect heeft. Mijn verloskundige heeft ons voorgesteld om eventueel vanaf 38 weken al een keer proberen te strippen, dit omdat ik bij mijn vorige zwangerschap een oplopende bloeddruk had aan het eind. Iedereen denkt er denk ik anders over.

Een vriendin van mij is overigens in maart binnen 24 uur nadat ze bij ruim 38 weken gestript hebben bevallen, zij zat er helemaal doorheen en ze hebben het toen geprobeerd. Bij haar heeft het waarschijnlijk net het laatste zetje gegeven om de bevalling echt in gang te zetten.

Sterkte!

Karin

bij mij heeft het niks geholpen,na 3 dagen werd aaron pas geboren,terwijl ik al 3 dagen 3 cm had....
hier doen ze het ook niet eerder,tenzij een medice indicatie maar ja die heb ik niet!

groetjes nienke

Bedankt voor de reacties.

Ik heb vandaag aan de vk gevraagt, wanneer ze dat nu doen. Of ze al kon voelen hoe ver ik was. Toen zei ze dat je best al twee weken met ontsluiting kan lopen, maar dat geeft geen garantie dat je snel bevalt. En het percentage bevallingen met 38 weken is ook heel laag. De grootste groep bevalt zo rond de 40 weken. Als ik overtijd loop, wil ze het wel doen.
Ze had onlangs een vrouw die ook gestript wilde worden en dat heeft ze niet gedaan, want ze was er nog niet rijp voor. de vk zei dat ze wel week was van onderen en dat het best zo al kon beginnen.  En de volgende dag was ze bevallen. Als ze dan wel gestript had dan zou je zeggen hé het heeft wel geholpen terwijl het eigenlijk al zover was.

Dat heeft me ook wel weer gerustgesteld.

Liefs,

Terug
Bovenaan