wanneer stukjes?

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

Ik geef tot nu toe alles gepureerd aan mijn dochtertje. Soms probeer ik wel eens stukjes, maar daar verslikt ze zich bijna in. Een geprakte banaan vanmorgen ging wel goed. Maar gisteren een stukje kip ging echt niet.

Geven jullie je kindjes al stukjes? Hoe kan ik dit aanleren?

ik ging met bram rond de 6,5 maand een broodkorstje geven, een halve liga ... het lijkt of ze zich gaan verslikken, maar dat gebeurt dus eigenlijk niet. Maar op het moment dat ik ga twijfelen, haal ik het stukje er wel uit hoor !!!
ik weet niet hoe oud je ukkie is, maar gewoon gaan beginnen en laten wennen ... volgens mij zijn er kindjes hier op het forum die al eerder stukjes naar binnen aan het werken waren !
groetjes, sas

Mijn dochtertje is 7,5 mnd. Ik geef al een tijdje brood hoor, en dat gaat prima. Maar ik bedoel meer de wat hardere stukjes in het avondeten. Lange vinger gaat ook goed. Maar wanneer hoef je het eten niet meer echt te pureren?

oeps sorrie  

maar als ik naar die potjes in de supermarkt kijk, dan zitten er in de potjes vanaf 8 maanden stukjes ... dus lijkt me dan vanaf 8 maanden dat je stukjes kan gaan geven ...

Bram vindt nu idd stukjes in het avondeten ook nog niet zo geweldig

hoihoi

Rianka is nu bijna 7,5maand en heb sinds afgelopen weekend
potjes vanaf 8maand,dit vind ze echt lekker.
heb deze gekocht omdat ik de potjes van 6maand op had,
en dacht ;ach neem nu gewoon potjes van 8maand mee,want als we bij opa en oma eten prak ik haar eten gewoon met een vorkje en is het ook zo gepureerd als ik het zelf thuis doe met een staafmixer.
dus eten met stukjes vind ze echt wel lekker.
zou dus zeggen gewoon uit gaan proberen en kijken of ze het lekker vind.
succes gewenst door ons.

groetjes renate , knuffel van rianka

Ilyas krijgt sinds 6 maanden wel een soepstengel en brood. Avondeten en fruit pureer(de) ik nog. Vorige week was ik bij het cb en die zeiden dat ik het wel iets grover mocht gaan maken. (hij is vandaag trouwens precies 8 maanden).
Meteen die avond geprobeerd, ging redelijk, hij at wel een stuk minder dan normaal. de volgende avond kwam alles er weer uit wat er in een stukje inging... Prober het dus wel af en toe, maar vooral als ik een beetje haast heb, toch nog pureren.

En inderdaadm, de potjes vanaf 8 maanden zijn met stukjes. Maar die gaf ik dus van de week een keer en meneer bleef de rijstkorreltjes weer úitspugen", dus uieindelijk heb ik de inhoud van het potje even onder de staafmixer gehouden.

Groetjes,
Mienetje

P.s. brood gaat dus wle heel goed. maar ja, dat is niet echt hard en sopt hij wel zacht....

pureren "hoeft" sowieso niet meer vanaf 6 maanden. Verder is het gewoon een kwestie van uitproberen wat voor jullie werkt.

de overstap van gepureerd naar stukjes kip is misschien wat groot, geef anders eerst eens stukjes zachte groenten en fruit (ter grootte van de vuist) zodat ze daar zelf mee kunnen experimenteren

Terug
Bovenaan