Wanneer termijnecho?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben nu net zwanger en ik heb de VK gebeld om alvast een afspraak te maken. Ik heb een afspraak voor als ik negen weken zwanger ben. Met mijn voorgaande zwangerschappen kreeg ik een eerste echo met twaalf weken.

Weten jullie hoe dit nu zit, met hoeveel weken moet je een afspraak met de VK hebben en wanneer krijg je een echo enzo?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Liefs,
Heitje

hoi heitje

ik heb bij al de drie de zwangerschappen een echo gehad tussen de 5 en 6 weken
nu mag ik met 6 weken een echo laten maken..
ik heb nog geen afspraak gemaakt dat doe ik volgende week dins..

liefs mandy

ik ben afgelopen dinsdag voor het eerst naar de vk geweest (ben nu 10 weken zwanger)

ik had alleen een intake gesprek   maar niks van een echo of t hartje laten horen want dat was volgens haar nog te vroeg

ik krijg 14 juni me eerste echo in t zkhs

dus ik denk dat je pas met 12 weken hoort en ziet hoet ervoor staat

groetjes renata

Hoi Heitje,

Ik heb de eerste afspraak staan bij de vk als ik ruim acht weken zwanger ben.
Dan maken ze nog geen echo zei ze, die maken ze pas als ik twaalf weken zwanger ben.

gr. poldergirl

ik kreeg mijn eerste echo met negen weken, maar had met het eerste gesprek ook gelijk gevraagt of het zo vroeg mogelijk kan omdat er bij ons aan allebij de kanten tweelingen voorkomen (2eiig), en dat is erfelijk.
en aangezienik al een tweeling heb (1eiig), maar kwam er toen pas met 21 weken achter omdat ik toen nog helemaal geen echo had gehad wou ik het nu zo snel mogelijk weten.
maar mijn tweede echo krijg ik met 20 weken.

maar zoals ik het hier lees is dat bij iedereen anders, misschien kan je je verloskundige opbellen en het daar vragen dan weet je het tenminste voor jezelf ook.

groetjes en succes met je eerste echo!!

Terug
Bovenaan