wanneer test doen?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik moest afgelopen maandag ongesteld worden, maar die bleef uit toen een test gedaan maar die bleek negatief. Gister (donderdag) nog eens getest nog steeds negatief. Ben ik nu nog steeds te vroeg met testen, want ik ben nog steeds niet ongesteld terwijl ik normaal altijd heel regelmatig ben. Moet ik nog eens testen en dan met ochtendurine? En wanneer zou ik dat doen nog een paar dagen wachten?! Wordt hier zo onzeker van.

Jee, wat vervelend dat je negatief test terwijl je al een aantal dagen overtijd bent. Je hoort het wel vaker. Soms gebeurt het dat de menstruatie om raadselachtige reden later komt en soms is er stiekem toch sprake van een zwangerschap.

De hoeveelheid hCG in je urine verdubbelt bij zwangerschap om de 48 uur. Het beste kun je nog even een dagje wachten. En als het je erg onzeker maakt dat je ongesteldheid er nog niet is, dan kun je altijd even de huisarts bellen. Wellicht dat hij een bloedtest wil afnemen (waarmee lagere waardes hCG aan te tonen zijn).

Veel sterkte met het wachten!!

Vreemd...
Ik ben het met Melian eens. Ik zou (als dat lukt) nog een paar dagen wachten, dan weet je of je menstruatie toch doorkomt, of dat je misschien toch zwanger kan zijn.

Laat je het weten?
Sterkte he!

Heb contact gehad met verloskundige en die zegt dat ik al een positieve test had moeten hebben. Maar ik geloof dat niet want vorig jaar was ik ook overtijd en toen gaf hij ook aan dat ik niet zwanger was en twee weken later bleek ik toch een positieve test te hebben en dus zwanger. Helaas is het toen uitgelopen op een miskraam. Dus die testen vertrouw ik niet altijd. Ik geloof wel degelijk dat je soms te vroeg kan testen. Denk dat het per persoon verschilt. De één heeft na enkele dagen al een pos test en bij de ander duurt het misschien gewoon iets langer. Nu ja moest het maar even afwachten en mocht ik volgende week vrijdag nog niet ongesteld zijn en nog steeds niet positief testen dan moet ik contact opnemen met de huisarts. Hoop dat het niet zover komt.

Das niet fijn maar ik ben 2 keer zwanger geweest en beide keren testte ik pas laat positief, dus het kan wel hoor. De een kan al 4 dagen voor nod testen, de ander week na nod. spannend meis!

En?? al meer duidelijkheid?
Hoop voor je dat je een positieve test in handen gaat krijgen!

Later positief testen kan echt hoor!

Duim voor je. Liefs Lisette

Ben vandaag ongesteld geworden. Natuurlijk heel erg jammer, maar heb in ieder geval duidelijkheid.

balen meid! Op naar de volgende ronde, met hopelijk meer geluk!

Terug
Bovenaan