Wanneer testen na curretage

Hoi allemaal,

Ik ben een beetje opzoek naar advies. (Sorry voor het lange bericht alvast)

Bij de 11weken echo bleek het hartje van het vruchtje niet meer te kloppen. Waarschijnlijk was dit al 5 weken zo. Daarom heb ik medicatie genomen, en dat was echt een hel. Helaas heeft het niet geholpen met het afstoten en ben ik toch voor een curratage gegaan. Dit was 28 augustus. Al met al is het een vrij heftig proces.

Nu hebben we besloten om het wel gelijk weer te proberen. Ik heb alleen geen idee wanneer ik een eisprong zou hebben of wanneer ik ongesteld zou moeten worden. Daarom zijn we nu van plan voor langere tijd om de dag te 'klussen' (vanaf 16 september). Voor mijn gevoel heb ik nu al symptomen die bij een zwangerschap kunnen horen. Ik ben misselijk, moe, rommelende darmen en mn tepels zien er anders uit dan normaal. Dit zijn een beetje dezelfde symptomen die ik hiervoor ook had toen ik net zwanger was. Maar ik kan me natuurlijk ook zo focussen op symptomen dat ik dingen zie die er niet zijn. Het is tenslotte wel heel snel, dus verwacht dat de kans om alweer zwanger te zijn niet heel groot is.

Ik zou super graag gaan testen, maar vanaf wanneer zou ik dit het beste kunnen doen? Normaal kan je het beste vanaf 1 dag voor de NOD testen, maar nu heb ik echt geen idee wanneer dit zou zijn.

Het plan was om niet teveel er op te focussen en pas over 2 weken te testen. Maar kan het niet helpen dat ik het niet uit mn hoofd kan zetten.

Oh wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Ik heb in Juli een miskraam gehad en zelfde qua medicatie gehad. De gyneacoloog adviseerde mij eerst te wachten tot de eerste menstruatie kwam zodat je niet in twijfel zit zoals jij dit nu ervaart. Het kan ook zijn dat je een andere cyclus krijgt door de miskraam.

En wat maakt dat je 2 weken wil wachten met testen?

Wat naar voor je dat je ook zoiets mee hebt gemaakt! Ik kreeg van de gynaecoloog groen licht om weer door te gaan, ook voor de eerste menstruatie al. Ik wou 2 weken wachten met testen om een beetje zekerheid te hebben dat de testuitslag betrouwbaar is. Als ik te vroeg test zal het toch negatief zijn. Maar als je toch iets van symptomen denkt te voelen dan is wachten lastig

Ja ik snap je punt, en we kunnen ons zelf altijd goed gek maken betreft het testen?

Ik zou dan zeker over 2 weken gaan testen en hoop voor je op een goede uitkomst!?

Terug
Bovenaan