wanneer testen na een miskraam?

hoi hoi,

ik heb op 9 juni een curetage gehad.
dat is nu dus ruim 4 weken geleden en afgelopen donderdag moest ik voor controle terug komen.
ik vertelde de gyn dat ik me al een wk behoorlijk zwanger voel en niet wist wat ik daar mee aan moest.
volgens de gyn kan ik onmogelijk zwanger zijn, want je krijg na een miskraam pas na 4 weken ongeveer een eisprong?!
vond ik een beetje raar want tegen mij was er gezegd dat ik tussen de 4 a 6 weken weer ongesteld zou worden, dus dan is de eisprong toch al geweest?
hebben jullie hier ervaring mee?

alvast bedankt

Hoi,

Mijn verloskundige zij ook dat ik nu  4 weken weer ongesteld zou worden. Voel mij ook al weer zwanger, morgen is in principe dus mijn NOD (na 4 weken geleden dus de miskraam gehad te hebben...).
Heb aan het begin van de week getest om te kijken of het hormoon uit mijn lichaam was en dat was zo.. Wanneer ik dus volgende week eventueel kan testen is de test dus betrouwbaar..
Elke verloskundige zegt het anders maar ook bij elke vrouw is het anders...
Afwachten dus maar!

Suc6. Hoop natuurlijk dat je zwanger bent, heb ook wel eens gehoord dat je na een zwangeschap extra vruchtbaar bent.....

Groetjes Ineke

Hoi sportmiepie,

Wat heb jij een leuke gyn! Misschien kan hij dan iets voor mij verklaren. Mijn vriendin bleek 4 weken na haar curetage zwanger. Al ruim 2 weken! Zeker een verdwaald ei geweest! Inmiddels is haar zoon al bijna 2, en nummer 2 is onderweg.Gewoon vanuit gaan dat het mogelijk is. Tel voor de zekerheid 3 weken na de curetage als vruchtbaarste tijd. Dat zou betekenen dat je na 5 weken weer ongi zou worden. Bij mijn eerste mk duurde het 4 weken, en na mijn tweede mk bijna 5 weken voor ik ongi werd.
Volgens mijn gyn duurde het 4 tot 6 weken voordat ik ongi zou worden. Ik zou wel weer vruchtbaar zijn deze eerste maand, en mocht gewoon proberen zwanger te raken. Dus als je na 6 weken nog niet ongi bent zou ik er een testje tegen aan gooien! Je weet maar nooit. Het gebeurd wel vaker dat het gelijk weer raak is!

Groetjes, Kat

Hoi sportmiepie,

Ik werd precies 4 weken na mijn curettage weer ongesteld. Dus het is heel goed mogelijk, dat je gelijk weer zwanger wordt, hoor binnen 4 weken.  

Ik moet alleen wel zeggen dat ik me in de weken na mijn curettage (en eigenlijk nog steeds een beetje, het is nu 5,5 weken geleden) ook erg zwanger voelde en veel last had van mijn hormonen.

Suc-6  en  hopelijk is het gelijk weer raak voor je .

Liefs Nanda

Hi Sportmiepie,

Ik heb in februari een curettage gehad en mijn eerste menstruatie kwam pas na 9,5 week. In die weken heb ik mij ook nog soms behoorlijk zwanger gevoeld. De opgezette klieren in mijn borsten waren pas na die eerste menstruatie helemaal  weg en ik heb tot die tijd nog die melkwitte afscheiding gehouden. Volgens mijn gyn was dat  heel gebruikelijk. Ze houden meestal een periode van 6 weken aan maar volgens hem duurt het meestal langer. In die periode heb je gewoon een eisprong en kan je zwanger raken. Dus wie weet is heb al zover, er zijn altijd uitzonderingen. Ik zou tot de 6e week wachten en dan gaan testen.

Succes!!!

Groetjes,
Daantje

Hallo,

Onzin, ik ben na mijn 2e curettage na 4 wk ook weer ongi geworden.
Na mijn 1e curettage ben ik direct weer zwanger  geworden, dat is ook 2 wk na de curettage gebeurt. Het kan hartstikke goed dat je direct weer zwanger wordt.
Heel veel succes!
Gr.

Zoals ik al eerder zei, een lichaam laat zich niets voorschrijven door een gynaecoloog. Uitzonderingen heb je altijd, en dat een eerste eisprong pas weer komt na 4 weken, ach ik denkt dat het ook een beetje afhangt van de duur van de zwangerschap, je normale cyclus, etc. etc.

Na drie weken kreeg ik een eisprong (temperaturen is handig hoor, weet je waar je aan toe bent). ik werd 31 na de vroeggeboorte weer ongesteld, de keer daarna na 28 dagen, maar voor mij is 25 dagen normaal. Hoop dat ik mijn oude cyclus weer terugkrijg (dan duurt het allemaal niet zo lang per ronde)

Wacht gewoon nog even af, en test na 5 a 6 weken als je je echt zwanger voelt.
We duimen.

Terug
Bovenaan