Wanneer testen na late eisprong, luteale fase? Zo onzeker

<p style="text-align: center;">Hoi allemaal, </p><p>kan iemand mij helpen! Vorig jaar november een miskraam gehad! Nu inmiddels een paar maanden verder en duidelijk inzicht in mijn cyclus! Ik heb een cyclus van 24 a 25 dagen! Mijn eerste dag van mijn laatste ongesteldheid is 7 februari! Nu ben ik er achter gekomen door het gebruik van ovulatie testen dat mijn ovulatie op vrijdag 21 zaterdag 22 had! Dit betekend een korte luteale fase heb ik mij laten vertellen! Tot heden toe nog niet ongesteld! Maar wanneer zou ik het beste kunnen gaan testen! Aangezien mijn ovulatie later heeft plaats gevonden in deze fase! <br />We zijn inmiddels al wat langer als een jaar bezig, beide de leeftijd van 38! Ik weet dat het dan lastiger wordt! ??<br /><br /></p>
 
MamaJanssen, mijn luteale fase is minder dan 11! Je leest hierover zoveel verschillende verhalen. De laatste keer dat ik bij de huisarts was, kreeg ik te horen! Het is eerder gelukt binnen een jaar.  Wat eindigde in een miskraam, Dus geef het nog een kans. Ergens stelt het me gerust, maar ook weer niet.
Dan zou ik vrijdag of zaterdag kunnen testen toch?
 
 
De kans is ook niet 0 maar kleiner misschien dat je door de korte luteale fase niet genoeg tijd had om goed in te nestelen dat het daarom is mis gegaan of kreeg je de miskraam pas later?
 
Een standaardcyclus is 28 dagen. Dwz dag 1 van je cyclus is de start van je menstruatie. Gemiddeld is je eisprong op dag 14 (bij jou dus inderdaad 21-22 februari). Luteale fase is ook gemiddeld 14 dagen, dus in jouw geval zou dit dan 6-7 februari zijn. Soms kan het zijn dat je cyclus om onverklaarbare reden eens wat langer is, maar bij jou lijkt het echt nog wel binnen de standaard te zijn hoor!
 
Chacha,
Bedankt voor je positive reactie! Spannend dan nog even! Het zou zo fijn zijn!  Ik ben normaal altijd stipt op tijd met ongesteld te worden! Wel al een paar dagen het gevoel van ongesteldheid? 
Nog even een paar dagen geduld hebben dus! De testen liggen al in huis! Zaterdag maar proberen! ?
 
Veel succes! Bij mijn zwangerschappen had ik ook enkele dagen menstruatiepijn, dus het kan alle kanten op gaan ;)
 
Terug
Bovenaan