Wanneer testen na miskraam

Hi,

Wij hebben op 12 feb een miskraam gehad. Deze is met 6w spontaan begonnen en heeft meteen flink doorgezet. Een week later een controle echo gehad bij de vk om te kijken of ik "goed schoon" zou zijn, en dit was gelukkig het geval. Mijn lijf had deze narigheid wel zelf opgelost. Dubbel, maar ik was wel opgelucht... we kregen ook meteen "groen licht" om voor een volgende zwangerschap te gaan. Na wat gespreken samen, rolden we geleidelijk weer in to the magic, laten we maar zeggen. Ze zeiden dat je eisprong anders of later kan zijn, ovu testen geen ervaringen mee. Ik ben uitgegaan van mijn eigen lijf, lees cervixslijm. Ik zou afgelopen week dus eisprong gehad moeten hebben.

Mijn partner en ik hebben afgesproken pas 1 April te testen, omdat we niet meer durven... de vorige keer liepen ze niet op en testte we pas erg laat positief.

Mijn vraag nu dus is, wanneer zou ik eventueel kunnen testen is daar een peil op te trekken? Ik reken de miskraam als menstruatie zoals de vk heeft aangegeven. Dus zou dan volgens mijn voorgaande cyclussen 18mrt moeten menstrueren.

Meningen en ervaringen zijn dus welkom ?!

Ligt er aan wanneer jij je eisprong hebt gehad.  En zoals je verteld afgelopen week dus daar 2 weken bij opgeteld dat is je cyclus  ?
Bij de een duurt het weken voor het op gang komt bij de ander Vrij vlot.
Ikhad 3 weken na mijn miskraam weer een eisprong en werd toen 2 weken daarna ongesteld dus een cyclus van 5 weken

@Froeti; dan ongeveer volgend weekend en in de loop van die week dus. Vind het best spannend. 

@essil; ik heb meerdere keren onbeschermde seks gehad. Dus wat bedoel je precies met 19 dagen ?... 

Als ik je een advies mag geven vanuit eigen ervaring: test niet te snel. Ik had me voorgenomen om te wachten maar ik had na mijn miskraam sterk het gevoel dat ik de cyclus erna meteen weer zwanger was. Dit ging een aantal dagen alsnog weer mis,... (in de tussentijd had ik negatief getest dus ik was echt opnieuw zwanger) en ik baalde zo dat ik had getest. Anders had ik gedacht ik gewoon ongesteld was geworden en was ik 'blij' geweest dat mijn cyclus weer duidelijk was. Nu was het dubbel verdriet. 

@zazoutwee: bedankt voor je berichtje. Dat is dus precies de reden waarom ik tot 01.04 wilde wachten... heb sowieso test angst gekregen nu. Omdat voor de miskraam de testen al niet lekker opliepen...

Hoi hoi, Ik heb in augustus een miskraam gehad. Toen ik gestopt was met bloeden ben ik direct een zwangerschapstest gaan doen om te zien of deze al negatief was. En ja hoor, inderdaad negatief. Het advies van een verloskundige is een indicatie van wanneer je ongeveer weer kunt gaan ovuleren maar ook duiden ze aan dat als het vruchtje je lichaam heeft verlaten, dit dag 1 is van je cyclus. Dus als jij je cyclus nog weet, kan je daar een (ongeveer) richtlijn mee krijgen. Ik ben zelf direct met mijn nieuwe cyclus weer zwanger geraakt, inmiddels bijna 31 weken! 
Wat jij benoemde met de niet oplopende testen had ik ook met de miskraam! Heb heel veel rust gehad bij mijn dochter van 2. Zij wist niet dat we zwanger waren en ineens zei ze 'mama er zit een baby in je buik', 2 dagen daarna zei ze 'mama de baby is weg'. Bizar eng want 2 dagen daarna verliet inderdaad het vruchtje mijn lichaam. ongeveer 2 weken later zei ze dat er weer een baby in mijn buik zat. En ja... na 4 dagen ongeloof toch maar gaan testen.
toi toi toi! Heel veel geluk voor jullie!❤️ 

@gebruiker10151040; wauw je verhaal geeft me kippenvel. Bedankt dat je dit met mij wilde delen! Ik voelde me al een paar dagen zwanger maar dacht , neee... maar zojuist was het gevoel zo sterk. Ik dacht f*ck it! Ik ga testen. Snel alle kasten af voor een test, en wat denk je?! Een knal test van hier tot Tokio! Ik ben in shock. 

Terug
Bovenaan