wanneer testen na miskraam?

Hoi, ik heb een vraag. Half januari heb ik een miskraam gehad met 7,5 wkn zwangerschap. Dat was m'n eerste zwangerschap en was er erg verdrietig van dat het mis ging. Gelukkig heb ik weinig pijn gehad, en voelde ik me na een paar dagen al echt weer stukken beter en fitter. Ik was nl. tijdens die korte zwangerschap echt al heel moe en had vreselijk last van m'n borsten en een opgeblazen buik. Toen het misgegaan was, heb ik nog wel een inwendige echo gehad, waaruit idd bleek dat er geen vruchtje meer zat. De gyn. raadde me aan één menstruatie te wachten voordat ik weer zwanger mocht worden, omdat het anders een 'blinde' zwangerschap zou zijn. Nu hebben we dat ook wel geprobeerd, maar ik heb het idee dat ik nu toch al wel weer zwanger ben...
Afgelopen weekend was het precies 4 weken geleden dat het misging. Ik had vanaf vorige week woensdag steeds heeeeel licht bloedverlies, echt bruinig en maar 2x met afvegen op de wc dat het iets roder was. En geen maandverband nodig, een inlegkruisje was ruim voldoende...(sorry voor de onsmakelijke details...),   Maar verder niets... En nu is het weer gestopt. Dus was dit nou een menstruatie? Of een innestelingsbloeding?
'k Heb wel weer een klein beetje last van m'n borsten, maar alleen als ik of m'n partner eraan zit. Toen ik zwanger was, was zelfs lopen al pijnlijk..., dat is nu dus niet zo.
Maar wanneer kan ik nu een test doen? Het schijnt toch ook zo te zijn dat na een miskraam je nog weken met het HCG-hormoon rondloopt? Dus hoe betrouwbaar is een test nu? Heeft iemand daar ervaring mee?
Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar ik ben er wel een beetje onzeker van.
Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt!

Hoi Kuku,

allereerst wat k** dat je een miskraam hebt gehad.
Ik weet precies hoe je je voelt, want ik heb vorige zomer hetzelfde mee gemaakt, alleen wat de miskraam heel heftig en uiteindelijk een curretage.

Wat ik nog weet is dat ik na die miskraam de eerste 2 keer een hele lichte en korte  menstruatie(1.5 dag)  heb gehad, ook was het niet meteen zoals mijn normale cyclus 28 dagen, maar iets langer. De 3e keer was een "volwaardige" menstruatie, dus gewoon weer als vanouds en daarna ben ik weer zwanger geraakt!

Hou er dus rekening mee dat je hele cyclus mogelijk wat anders is als voor de zwangerschap!
Wanneer je precies kan testen weet ik dus niet, maar als je twijfelt zou ik je verloskundige even bellen, vragen wat die adviseerd!

Suc6 en ik hoop dat je nu of snel zwanger bent!

groetjes Inge

Hoi Kuku,

Verdrietig hoor, zo'n miskraam. Weet helaas waar je het over hebt.

Ik heb twee keer een 'vroege' miskraam gehad, 1x bij  bijna 6 weken en 1x bij 8. Beide keren spontaan los gekomen en lichamelijk vlot opgeknapt. En... beide keren meteen de ronde erna weer zwanger! Er heeft nooit iemand tegen ons gezegd dat we moesten wachten en eerlijk gezegd weet ik niet of we het anders gedaan hadden ;-).

Mijn ervaring is dat tegen de tijd dat je weer een NOD hebt, het HCG  van de vorige zwangerschap echt wel zo'n beetje uit je lichaam verdwenen is. Zo'n vroege zwangerschap die  mis aan het gaan is maakt ook  terwijl hij er nog zit al steeds minder HCG aan, dus die waarden dalen dan al. Bij de tweede miskraam dacht ik ook al dat het mis zou gaan omdat ik veel te weinig kwaaltjes had (ik had  vooral veel te veel  energie).
Het beste kun je denk ik twee testen doen met een paar dagen ertussen, liefst een week  als je  het zo lang uithoudt. Als je zwanger bent zal het streepje de tweede keer een stuk sneller opkomen en donkerder zijn dan de eerste keer.

Houd er inderdaad wel rekening mee dat het even wat langer kan duren voor je cyclus weer op orde is, al had ik beide keren  ongeveer twee weken na de miskraam weer een ovulatie (getest) en was mijn cyclus dus meteen weer normaal.

Sterkte en succes!
Betje.

Ik heb vorig jaar bseptember een miskraam gehad bij en zwangerschap van   9   weken.
Ik had namelijk ook en leeg vruchtzakje.
De miskraam was spontaan gekomen en na een week was het bloeden ook al weer gestopt,
Toen ik na 8 weken nog niet ongesteld was geworden, heb ik een test gedaan.
En ik was hartstikke zwanger.
Na de termijn echo zijn we er achter gekomen dat ik eigenlijk een 1 1/2 week na mijn miskraam al weer bevrucht was.
Dus met andere woorden zonder dat ik weer ongesteld ben geweest ben ik weer zwanger geworden en het gaat hartstikke goed.
Ik ben nu 22 weken zwanger en voel mij geweldig.
Het is maar hoe jij je voelt, ben je er klaar voor om weer zwanger worden.
Dan zou ik er gewoon voor gaan.

Dank jullie wel voor de reacties! Nou, volgens mij was wat ik gehad heb, vorige week, meer een "stilte voor de storm", want ik ben nu toch echt heftig aan het menstrueren...! Dus niet zwanger...  , helaas. Maar wel vol goede moed voor de volgende ronde. Heb de ovulatietesten al in huis... en nu maar hopen dat het gauw gaat lukken. Wel lastig om zo te bepalen wat nu m'n  eerste menstruatiedag was... vorige week woensdag al, of toch pas afgelopen woensdag? Weten jullie hier wat van?

Terug
Bovenaan