Wanneer testen na miskraam?

Hoi allemaal,

4 weken en 4 dagen geleden heb ik een (natuurlijke) miskraam gehad.
Daarna zijn we gelijk weer gaan "klussen".
Normaal gesproken had ik afgelopen weekeind ongesteld moeten worden maar ben nu of 4 dagen overtijd of alles is nog van slag om het zo maar te zeggen...

Maar nu heb ik gelezen dat hcg nog 9 weken lang in je bloed kan zitten na een miskraam. Dus dat je ook positief kunt testen zonder dat je opnieuw zwanger bent.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik nu weten of ik weer wel of niet opnieuw zwanger ben? Ik heb wel weer wat "kwaaltjes" maar dat kan van alles zijn... Hoe hebben jullie dit opgelost? Of moet ik gewoon 9 weken geduld hebben???

Groetjes Kim

Je kunt je laten testen op de hoeveelheid HCG-hormonen in je bloed, daaruit kan blijken of het een zwangerschap betreft of een lage hoeveelheid hormonen waardoor je weet dat het nog daaraan kan liggen..

Als je het echt zeker wilt weten zou je naar de ha kunnen gaan. Je kunt het ook nog afwachten, maar de kans dat je nu positief test is wel heel groot. Juist omdat dat hormoon nog lang in je lichaam zit. Maarrrrrrr ik heb al verhalen hier gehoord dat het wel kan hoor.. Dus wie weet!..

Ik zou de ha bellen. Dit was mijn eerste mk en ik ben nog met de afwikkeling bezig dus eigenlijk ben ik geen goed klankbord..
Wellicht dat anderen dat beter weten!

Ik duim voor je!

Liefs Debby

Hoi Kim,

Volgens mij zijn de artsen en wetenschappers zeer uiteenlopend met uitspraken hoe lang het HCG hormoon in je lijf blijft na een miskraam.
Mijn gynaecoloog zei namelijk dat het maar een paar dagen is. Van anderen hoor ik weer dat het weken kan zijn. Maar volgens mij is 9 weken wel lang hoor.
Ik ben na mijn curretage meteen weer zwanger geworden en testte 6 weken na de ingreep. Toen zag ik nog niets. Een paar dagen later was het een vaag streepje.

Ik zou nog een paar dagen wachten en als je dan nog niet ongesteld bent, gewoon testen. Mocht het positief zijn, dan kun je altijd naar de huisarts gaan. Misschien dat ze dan bloed kunnen prikken om te kijken of het aantal hormonen normaal is voor een zwangerschap?

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike

He Kim,

Het is inderdaad bij iedere persoon verschillend, maar het HcG kan nog weken lang in je bloed zitten. Ik heb zelf altijd 3 weken na de mk een test gedaan en die was steeds negatief. ik wist dus dat ik daarna weer zwanger zou zijn als er een positieve test volgde.
Om zekerheid te hebben kun je het best naar je ha gaan en vragen voor een bloedtest. Dan kunnen ze zien of je HcGwaarde het niveau heeft van een nieuwe zwangerschap, of dat het laagis en dus van de vorige is. Meestal moet je 2x laten prikken, enkele dagen na elkaar, dan kunnen ze zien of het HcG hormoon zich vermeerderd.

Ik hoop voor je dat je inderdaad alweer zwanger bent en dat deze keer alles goed blijft gaan.

groetjes,
Dion

Vandaag was ik toch wel nieuwsgierig dus ik dacht: ik doe gewoon een test en als er uit komt "zwanger" kan ik altijd nog naar de huisarts.
Er kwam helaas uit dat ik niet zwanger ben dus het hcg is ook uit mijn bloed.
Dat viel behoorlijk tegen...... maar nu weet ik inderdaad de volgende keer bij een positieve zeker dat ik wel in verwachting ben.
Nu dus maar wachten op mijn menstruatie want nu heb ik echt geen idee wanneer dat gaat gebeuren (is nu al een week te laat). Dat onzekere vind ik nog het ergste, bah!

Terug
Bovenaan