Wanneer testen na mogelijke innestelingsbloeding

<p>Hallo allemaal,</p><p>Sinds januari proberen wij zwanger te worden van de 2e. Ik heb een hele onregelmatige cyclus, tussen de 35 en 55 dagen. Ik zit vandaag op dag 44. Gister ochtend had ik een heel klein beetje roze bij het afvegen. Omdat ik haast had met naar het werk te gaan heb ik snel een tampon ingedaan en ben ik teleurgesteld naar het werk gegaan, omdat ik dacht ongesteld te zijn geworden. Sorry voor de smerige details, maar toen ik de tampon wilde verwisselen bleek ik amper bloed te hebben. Sinds dat moment heb ik geen druppeltje bloed meer gezien. Zou dit dan een innestelingsbloeding zijn geweest?</p><p>Wanneer kun je een test doen na de innesteling? Ik weet natuurlijk niet wanneer mijn eisprong is geweest en wanneer ik ongesteld moet worden... er vanuit gaan dat de innesteling 5 dagen voor de verwachte menstruatie is geweest, deze zaterdag dan of zo?</p>

Hoi Moontje.

Bij mijn eerste had ik op dag 23&24 een positieve ovulatietest. Op dag 34 & 35 een klein beetje bruine afscheiding. Op dag 38 getest (dus 4 dagen na bruinverlies) en die was toen vrij duidelijk positief. Op dag 40 nogmaals getest met CB en die gaf aan 2-3 weken. 

Hopelijk heb je er iets aan. 

Je kan in alle gevallen pas betrouwbaar testen vanaf twee weken na eisprong. Weet je die niet en is je cyclus onregelmatig, dan test je vanaf de datum langste cyclus. In jouw geval dag 55. Of het innestelingsbloeding was, kan je pas stellen als je inderdaad zwanger blijkt te zijn. Bloedingen tijdens de cyclus kent veel oorzaken en het gros van de vrouwen merkt helemaal niets van de innesteling. 

Terug
Bovenaan