Wanneer testen na spiraal.

<p>Hey allemaal,</p><p>Ik heb vorige week dinsdag mijn spiraal eruit laten halen in de week er voor onveilig sekst gehad en ook op de dag zelf onveilig na het verwijderen. De dagen erna om de 1 of 2 weken. Ik weet niet wanneer ik dus weer ongesteld kan worden! Wanneer zou ik mij kunnen testen? Heeft iemand hier zelf ook mee te maken gehad of heeft iemand tips? <br /><br /></p><p>Ik ben heel ongeduldig ?</p><p> </p><p>liefs Lana</p>
 
Haha dat snap ik heel goed! Ik zou gaan testen bij óf duidelijke symptomen, of na een week of 4/5 na het verwijderen. In principe komt je gewone cyclus nu gelijk weer op gang en mag je er dus vanuit gaan dat je je cyclus van voor de spiraal gelijk weer terug hebt. Mocht je die tijd voorbij zijn zou ik sowieso even testen.
Ik zou je wel aanraden om niet te snel te testen, want voor je het weet zit je (geloof me hier een ervaringsdeskundige) elke dag met een staafje op de wc en ben je elke keer teleurgesteld terwijl je eigenlijk gewoon je hcg nog geen kans hebt gegeven haha.
Succes en laat het ons vooral weten bij goed nieuws! ?
 
Hoi,

Lastig om te zeggen, omdat bij iedereen de cyclus anders zal zijn.
Ik had ook een spiraal. Deze is er uitgehaald (in september) en 3,5 week later had ik symptomen waarvan ik dacht, ik ben zwanger. Dit is overigens mijn tweede zwangerschap van ons tweede kindje.
Ik heb toen getest en deze was gelijk positief.

Ik zou dus ook aanraden om te testen wanneer je symptomen hebt. Anders blijf je waarschijnlijk testen. En anders zou ik proberen om met jezelf af te spreken 1x per week of 1x per 2 weken op een vaste dag te testen.
 
Terug
Bovenaan