Wanneer testen? Wat met hond?

<p>Goedenavond iedereen,</p><p>Ik ben hier nog niet lang :), maar sinds een paar maanden voelde ik dat mijn kinderwens er was en dat ik liefst direct een baby wilde! Mijn vriend was er op dat moment nog niet helemaal klaar voor. Maar sinds kort hebben we samen de knoop doorgehakt en zijn we 'aan het proberen'.</p><p>Bij vriendinnen was mijn raad steeds om niet teveel te stressen en het wat op zijn beloop te laten, maar nu ik zelf in dit verhaal zit, snap ik de drang om zo snel mogelijk zwanger te worden! Ik ben dan ook direct beginnen testen, ook wel omdat mijn cyclus niet altijd even regelmatig is. Het duurde even (werd er ook wat onzeker over), maar dinsdag was de test BAM positief (smiley). Ervoor en erna hebben we wel veel gemeenschap gehad, dus er is een kans dat het misschien is gelukt!</p><p>Wanneer zou ik nu een zwangerschapstest mogen doen? Ik weet dat we helemaal nog niet lang bezig zijn, maar het kriebelt wel enorm, in voel ook van alles in mijn lichaam, maar weet niet of het echt is :).</p><p> </p><p>PS: ander vraagje, wij hebben een jonge hond en ze springt met momenten nog op, mocht ik zwanger zijn, kan dat nu al kwaad? </p>
 
Beste is om te wachten tot je NOD. Als je weet hoelang je cyclus is, kun je uitrekenen wanneer je NOD is.
Wbt de hond, kan geen kwaad hoor, stél je bent een van de gelukkigen die meteen eerste ronde zwanger is, zit die kleine prima veilig daar, ook voor een springende hond.
 
Ja dat is het probleem wat, mijn cyclus schommelt echt wel wat van maand tot maand.
Ik zou zou mijn NOD normaal komende vrijdag moeten hebben, dus misschien moet ik dat dan eve. Afwachten, want het kan ook gewoon zijn dat het weer een weekje later is. 
 
Een wisselende cyclus heeft volgens mij te maken met dat de eisprong wel eens later is. Maar in principe zou je nod c.a. 14 dagen na je eisprong zijn. Deze fase (lutuale fase) kan wel wat korter zijn (c.a. 11 dagen bijvoorbeeld) maar dacht niet langer. Als je wilt testen zou ik zelf dus uitgaan van 14 dagen na je eisprong.
Succes! Ik hoop dat het snel raak is voor jullie :) 
 
Terug
Bovenaan