wanneer testen

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Even een vraagje.
Ik ben pas bezig met ronde 1, maar mijn vraag is na hoeveel dagen overtijd doen jullie een test????
Het lijkt mij namelijk verschrikkelijk moeilijk om te wachten met testen, het liefst doe ik het al meteen na de eerste dag overtijd.

Groetjes

je kunt inderdaad vanaf de eerste dag dat je overtijd bent testen, alleen kan het dan zo zijn dat er nog niet genoeg HCG in jouw bloed is waardoor de test negatief aangeeft (ook als je wél zwanger bent) daarom kun je beter een paar dagen erna weer testen. Of een paar dagen langer wachten, maar dat is inderdaad erg moeilijk!!

Succes!

liefs kreeftje

Hey meid,

Het is inderdaad erg moeilijk om te wachten met testen wanneer je 1 dag overtijd bent.
Toch kun je beter eerst een paar dagen wachten. Hoe moeilijk het ook is .........

Succes met klussen,

Veel liefs Sandra

Hi Mirella!

Ik lees dat je pas in ronde 1 zit. Nu weet ik niet of dat inhoudt dat je dus pas net sinds een paar weken gestopt ben met de pil, maar daar ga ik maar even vanuit omdat dat bij de meesten zo is.
Als je gestopt ben met de pil, moet je er rekening mee houden dat je eerste ongesteldheid die daarna komt niet precies na 4 weken komt, zoals dat was toen je de pil gebruikte. Als je de pil gebruikt, regelt die pil dat je een cyclus hebt van 4 weken, maar meiden die de pil niet meer gebruiken hebben allemaal zeer verschillende cyclussen.
Sommigen hebben een cyclus van bijv. 27 dagen en anderen van 35 dagen.  En bij de meesten schommelt de cyclus de eerste paar maanden en het is de ene keer bijv.  34 dagen en  een andere keer 29.  
Dus je weet bij de eerste ronde sowieso nog niet precies wanneer je ongesteld moet worden en wanneer je dus echt 'overtijd' bent. Dus ik zou je echt aanraden om wat langer af te wachten voordat je gaat testen, toch in ieder geval wel een dag of 4/5.  
Maar je moet het zelf weten natuurlijk. Als je liever test dan  afwacht, dan kan dat natuurlijk ook.    

Succes!

Groetjes,
Sandra

Terug
Bovenaan