Wanneer testen???

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Wij zijn ook al ruim een jaar bezig met zwanger proberen te raken. Althans gestopt met de pil en afwachten.. Mijn vriend zegt dat het vanzelf gebeurd, maar ik vind het nu wel erg lang duren!!!

Nu denk ik dat het deze maand wel eens raak zou kunnen zijn (heb 'm express verleid in m'n vruchtbare dagen), maar heb mijn NOD pas de 18e.. Wil nu al eigenlijk zo graag weten of ik zwanger ben..

Zou ik al wat eerder kunnen testen?? Eigenlijk weet ik wel dat ik echt moet wachten, maar het duurt zo lang..

Liefs

Sja

Zo dacht ik nou ook.
Ik heb uiteindelijk gisteren toch een test gedaan en die was negatief. Ik heb geen idee wanneer mijn NOD is en ben dus nog niet overtuigd. Toch....... als ik jou was zou ik het toch doen. Kijk, als hij positief is dan weet je het maar, en als hij negatief is, dan weet je ook dat dat nog kan veranderen.

Moeilijk he????

succes, wondernetje

Ik heb een hele regelmatige cyclus van 27 dagen, dus is (gelukkig) makkelijk uit te rekenen..
Weet dus zeker dat ik de 18e mijn NOD heb, maar dat duurt nog zoooooooooo lang...

Wacht sowieso (als 't me lukt) nog paar dagen..

Maar wat ontzettend moeilijk!!

Hai Jacqueline,
Het heeft nog zo weinig zin om nu te testen. Als 18 juli jouw NOD is dan betekend dat dat je pas ong. maandag je eisprong hebt gehad en dat  het waarschijnlijk  morgen pas gaat  innestelen (als er een bevruchting heeft plaatsgevonden). Toen ik van de eerste zwanger was, was er zelfs amper een 2e streepje zichtbaar op mijn NOD.
Zonde van die dure testen!
Mijn NOD is 20 juli vandaar dat ik ong. weet wat jouw datums zijn.
Ik zou echt nog even geduld hebben, als je nu een test doet en hij is negatief ben je toch stiekem teleurgesteld...

Succes!

Groetjes Nicole

Hi Nicole,

Bedankt voor je advies... Ik wist helemaal niet dat het zich dan ong. pas morgen pas gaat innestelen.
maandag was idd mijn vruchtbaarste dag..   Vanaf woensdag steeds pijn m'n buik, maar dat kan ook gewoon komen door iets verkeerds gegeten. Ik heb verder ook helemaal geen zwangerschapsverschijnselen..
Wat op zich natuurlijk logisch is als het zich nog niet ingenesteld heeft (er even vanuitgaand dat het goed gegaan is)..

Nou dan toch maar mezelf frustreren en gewoon wachten!!!

Wel erg bedankt!!!

Groetjes, Jacqueline

P.s. Hoe lang zijn jullie al bezig?

Hoi J

Idd heeft het nu nog geen zin
hij zal zoiezo negative aangeven

Bij sommige testen kan je op ze vroegs
4 dgn van te voren testen maar dat wil ook nog niets zeggen
vaak geeft ie dan ook negative aan terwijl je misschien wel zwanger bent
dus helaas moet je het nog ff volhouden
mijn nod is ook in die buurt ik hoop rond de 17de maar ik heb geen
regelmatige cyclus

Veel liefs natasja

Hey Jacqueline!
Als je altijd een regelmatige cyclus hebt kun je iedere keer op babybrabbel.org jouw speciale data berekenen (vruchtbaarste dagen, innesteldagen, NOD enz.). Heel handig! Wij zitten in ronde 8, voor mijn gevoel een eeuwigheid. Bij ons zoontje was het bij ronde 2 al raak namelijk.
Ik ben inmiddels  (helaas) al een stuk nuchterder dan toen we in december gestopt waren met de pil, toen waren we er constant van overtuigd dat het die maand raak was. Maar helaas lijken ongesteldheidsklachtenerg veel op zwangerschapsklachten en ik heb vooral iedere maand last van gevoelige borsten. Ik heb wel één keer gehad dat ik op de innesteldatum extreem gevoelige en opgezette  borsten had, mijn tepels waren heel groot en ze voelden heel warm. Toen was ik er heilig van overtuigd dat het raak was. Maar helaas had ik er niet verder naast kunnen zitten want ik werd zelfs 5 dagen te vroeg ongesteld. Maar aangezien dat echt nooit voorkomt, ben altijd op tijd, denk ik stiekem toch dat er iets was maar dat het eitje zich niet heeft kunnen innestelen en dat ik daarom te vroeg ongesteld was geworden. Ik hoop dat dat het geval was want dan weet ik dat het in ieder geval wel allemaal werkt van binnen, toch?!
Hè jemig, het is wel een beetje depri verhaaltje geworden hè?! Ben ik absoluut niet hoor. Het is al eens eerder gelukt dus het zal ooit nog wel eens lukken.
Ik vind het in ieder geval wel heel leuk om andere ervaringen te lezen en ook om mijn ervaringen te delen zeg maar.
Maar las ik nou goed dat jullie al een jaar bezig zijn? Dat is ook al een tijdje, of zijn julile pas sinds kort intensief bezig?
Ben benieuwd.

Groetjes Nicole

Hoi hoi,

Tsja wij zijn al ruim jaar bezig.. Stomme is dat wij (bijna) elke dag klussen en tot nog toe nog niks gelukt is. Ik heb een hele nuchtere vriend, dus hij zegt het komt vanzelf.
Ik ben gestopt met de pil, maar heb nooit iets extra's gedaan (ovulatietesten ofzo). Maar vind het nu toch wel erg lang duren.

Maar heb de ene maand er meer moeite mee dan de andere..

Wacht nu wel braaf af, ben zo benieuwd.. Heb nu wel gevoelige borsten en soms krampen in m'n buik. Maar vraag me af of dit niet al voorbode voor menstruatie is????
Maar ja, dat duurt nog een week (de 18e).

Vind het heel erg leuk om jullie reacties te lezen en heb er veel aan om te weten (en lezen) dat iedereen hetzelfde heeft!!

Ik duim voor jullie!! En ooit (hopelijk binnenkort) groeit er zo'n klein wezentje in ons...

Terug
Bovenaan