Wanneer testen?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Tis al weer een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest, maar helaas na 1,5 jaar nog steeds niet zwanger.
Ongeveer twee weken geleden ongesteld geworden, mijn ei gehad op 4 maart en nu een soort spanning te voelen in mijn buik en misselijk. Dit heb ik in al die tijd nog niet zo gevoeld.
Ik  weet dat het nu eigenlijk veel te vroeg is om te testen, maar misschien heel gek; lijkt wel of ik zeker weet dat het nu raak is.
Maar  na 1,5 jaar word je misschien ook een beetje wanhopig.
Volgens mij  is de kans  wanneer ik nu  test,  dat  deze positief is niet groot  of zouden jullie gewoon  de  NOD afwachten?  

Ik hoor graag van jullie! Groetjes

Hoi Debke,

tsja, ik begrijp je gevoel heel erg goed, maar ik persoonlijk denk niet dat testen nu al resultaat kan geven.
Je eisprong is pas net een paar dagen geleden. Het enige wat je nu kunt voelen is de innesteling. Maar je kunt dan nog echt niet positief testen.
Dus....hoe onwijs moeilijk het ook is, zou ik écht wachten tot 18 maart. (14 dagen na je ei)
Ik ben nu 6,5 wk zwanger en ook ik testte pas positief op m'n nod. Alle dagen daarvoor negatief. Je hoort zelden eens iemand die voor nod positief heeft getest, meestal is het andersom!
Je lichaam heeft tijd nodig om hormonen aan te maken. Bespaar jezelf alle teleurstelling en heb nog even geduld is mijn advies.
Sterkte en houdt ons hier wel op de hoogte he!

groetjes prinses

Hoi Debke,

ik teste zelf wel 2dgn voor mijn NOD positief, maar dat was zo'n vaag streepje dat ik het niet durfde te geloven. Zelfs op mijn NOD was het nog een vaag streepje dat ik niet vertrouwde. Pas 2 dgn na mijn NOD was het echt een duidelijke streep.

Het is vandaag 9 maart, dus nog maar 5 dagen ná je eisprong, dus dat is echt wel veel te vroeg om te testen. Ik zou zoals prinses ook al zei toch proberen te wachten, want de teleurstelling is toch groot als het negatief is, en bovendien kost het je onnodig testen.

Maarrrrrr, wat ik ook heel erg herken is het gevoel dat het gewoon raak is. Dat had ik ook. Ook al durfde ik  mijn vage streepjes niet te geloven, ergens wist ik heel zeker  dat het goed was. Dus wie weet, is is jouw intuitie ook helemaal goed!

Sterkte met wachten, en ik hoop voor je dat het na zo'n lange tijd ook eindelijk mag lukken!!
Gr Brigitte

Hoi Prinses,

Bedankt voor je reactie.
Ja, ik weet  eigenlijk wel dat ik beter nog kan wachten om teleurstelling te voorkomen.
Denk wel dat ik, wanneer het deze maand niet raak is, even een bezoekje  breng aan de HA. Na 1,5 jaar zou het toch wel een keer moeten lukken.
Maar laat ik niet te ver op de zaken vooruit lopen, ik wacht deze maand gewoon af en probeer  er maar niet  te veel op te hopen.
Ik laat het uiteraard even weten.

Groetjes

Hoi Brigitte,

Ook jij bedankt voor je reactie!
Toch erg fijn als andere je kunnen adviseren. Ik ga dus toch nog maar even afwachten, hoe moeilijk ik het ook vind.
Misschien komt het ook wel doordat veel mensen in mijn omgeving zwanger zijn, dat ik daar de  kriebels van krijg. Maar wie weet, ik durf er niet te veel op te hopen omdat we al vrij lang bezig zijn.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes

Hoe moeilijk het ook is, je kan beter je NOD afwachten.
Ik ben ruim twee jaar bezig en heb al een paar keer gehad dat ik vanalles voelde. Maar elke keer wordt ik gewoon ongesteld.
Ik wacht zelf tot ik overtijd ben met testen, want een negatieve test komt bij mij harder aan dan ongesteld worden.

Ik loop ondertussen bij een gyn om te kijken waarom het niet lukt.

Ik hoop voor je dat je zwanger bent en daarom vanalles voelt, maar het kan best zijn dat je lijf je voor de gek houd, dus houd er rekening mee dat je gewoon ongesteld kan worden.

Heel veel succes met wachten en natuurlijk ook met zwanger worden.

Terug
Bovenaan