Wanneer testen?

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Misschien dat iemand dit voor mij weet. Ik was aan de pil, mijn laatste strip is mis gegaan vanwege medicijnen. Ik weet alleen dus niet welke dagen er niet gewerkt hebben. Wist ook niet dat dit niet samen kon. Heb in week 2 lichte roze bloeding gehad. Nog nooit gehad tijdens het slikken van de pil ( bijna 7 jaar) Heb in week 1 en week 2 wel onbeschermd sex gehad. Ben nu gestopt met de pil, dit is dus in week 3 van de strip. Wanneer kan ik testen om te zien of ik wel of niet zwanger ben? Volgens een vriendin maakt het niet uit als ik nu zou gaan vloeien! Klopt dit? Weet wel dat ik een paar jaar geleden van de huisarts ook na mijn ongesteldheid, die toen 2 weken te laat was toch moest testen.

Nu vraag ik me af wanneer kan ik me testen? Ga nu ook een tijdje niet aan de pil. Aangezien deze niet samen gaat met de medicijnen. En ik over een jaar wil beginnen met kinderen, ik ook wel wil weten hoe mijn cyclus is zonder de pil. Ik heb nu licht bruin verlies...

Hoop dat er iemand weet wanneer ik me kan testen!

Groetjes Just me!

Hoi Just Me
Ik denk dat je zoizo even langs de huisarts moet..
Ten eerste: je medicijn gaat niet samen met de pil. Ik denk dat je daarom die bloeding hebt gehad, dan komt je stopweek zeg maar eerder op gang, maar omdat je net ongesteld bent geweest is dat waarschijnlijk lichter en minder. Omdat je sex hebt gehad in week 1 en in week 2 zou het zo kunnen zijn dat je zwanger bent. Dit kun je in principe testen vanaf de dag dat je normaal je ongesteldheid zou moeten hebben. Omdat je nu in week 3 zit, denk ik  zelf dat je dan eind volgende week ongesteld zou zijn geworden. Klopt dat? Als je langs de huisarts gaat dan verwijst hij je denk ik door voor een bloedonderzoek, dan kunnen ze meteen zien of je zwanger bent of niet, dan weet je het diezelfde dag nog als het goed is, lijkt me een goed idee! Ik zou ook even tegen je huisarts zeggen dat ze geen rekening hebben gehouden bij het uitgeven van medicijnen terwijl je de pil gebruikt, dit horen ze er wel bij te vermelden. Ook altijd goed de bijsluiter van je medicijnen lezen, daar staat het vaak ook wel in, en bij twijfel even de apotheek vragen als je de medicijnen ophaalt.
Dus: bel de dokter straks of morgen even, dan weet je het zeker!

Succes! Groetjes W

quote: Justme88 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-11-2008 11:01:11'));

Hallo!

Misschien dat iemand dit voor mij weet. Ik was aan de pil, mijn laatste strip is mis gegaan vanwege medicijnen. Ik weet alleen dus niet welke dagen er niet gewerkt hebben. Wist ook niet dat dit niet samen kon. Heb in week 2 lichte roze bloeding gehad. Nog nooit gehad tijdens het slikken van de pil ( bijna 7 jaar) Heb in week 1 en week 2 wel onbeschermd sex gehad. Ben nu gestopt met de pil, dit is dus in week 3 van de strip. Wanneer kan ik testen om te zien of ik wel of niet zwanger ben? Volgens een vriendin maakt het niet uit als ik nu zou gaan vloeien! Klopt dit? Weet wel dat ik een paar jaar geleden van de huisarts ook na mijn ongesteldheid, die toen 2 weken te laat was toch moest testen.

Nu vraag ik me af wanneer kan ik me testen? Ga nu ook een tijdje niet aan de pil. Aangezien deze niet samen gaat met de medicijnen. En ik over een jaar wil beginnen met kinderen, ik ook wel wil weten hoe mijn cyclus is zonder de pil. Ik heb nu licht bruin verlies...

Hoop dat er iemand weet wanneer ik me kan testen!

Groetjes Just me!

Ohja en je schrijft dat je nu stopt met de pil omdat de medicijnen er niet bij kunnen, denk er dan wel aan: je bent nu niet veilig, en als je weer begint met de pil duurt het weer 7 dagen voor je wel weer veilig bent!!! Ik heb medicijnen altijd gewoon gebruikt omdat je lichaam de regelmaat dan wat houdt qua cyclus enzo. Overleg het ook even met je arts oke? Ik weet nl niet hoe lang je de medicatie moet nemen.
Groetjes!

Hallo W.

De medicijnen zijn waarschijnlijk voor "altijd". Ze zijn voor mij darmen die hun eigen werk niet kunnen doen. Heb de bijsluiter gelezen. Er is niks bekend over dit medicijn in combinatie met andere medicijnen. Heb hier  wel de assistent voor  gebeld ze geven aan dat er bij  hun ook niks bekend is. Maar  ik gaf aan met diarree zou de  pil minder werken, toen gaf ze aan dat ik dan maar beter condooms kon gebruiken.  Aangezien ik door de medicijnen diarree heb gehad wat een slechte invloed heeft op de pil en ik een tussentijdse bloeding heb gehad zit de kans van zwangerschap er wel in. Ik moet officieel volgende week donderdag ongesteld worden.
Ik  kan nu i.v.m. het werk deze week niet langs de huisarts. Zit er over na te denken mijn man maandag even te sturen, dan niet voor de bloedtest  maar om informatie te vragen en eventueel een test te kopen.
En weet dat ik nu niet beschermd ben, heb na die lichte bloeding van vorige week ook geen onbeschermde sex meer gehad. En dat zal ook even niet gebeuren..

Groeten Just me!

Helemaal goed! Ik zou in jou geval ook niet goed weten wanneer het juiste moment is om te testen, informatie bij de arts vragen lijkt me het handigst inderdaad. Meteen ook even kijken welke andere opties er eventueel zouden kunnen zijn voor de toekomst (pleister o.i.d.?)

Ik moet gewoon de dag dat ik ongi moet worden aanhouden maar ik zou het nu al wel willen weten! Ik moet nu nog 8 dagen wachten, zucht..

Succes met de darmen meid! En werk ze nog!

Groetjes!

Wat kunnen 8 dagen dan lang duren!!!
Ik denk dat ik eerst even blijf stoppen. Om te kijken wat mijn cyclus doet... Mijn man en ik willen over ongeveer een jaar aan kinderen beginnen. Ik heb begin 2009 een nieuw contract en mijn man waarschijnlijk rond juli. Dus dat willen we even afwachten.
Hoor dat het bij sommige wel een half jaar kan duren voordat de hormoonhouding weer compleet werkt. Ik ben begonnen met de pil vanwege onregelmatige cyclus vandaar dat ik dat nu even wil checken. Misschien ben ik wel een jaar bezig omdat weer op gang te krijgen...

Groetjes

Terug
Bovenaan