• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Wanneer testen?

Hey iedereen!
Wij proberen voor een derde kindjes dus je zou inmiddels denken dat ik het wel zou weten ;)
Maar die 2 keren was ik er niet zo mee bezig maar nu wel omdat dit ons laatste kindje word.

Maar dus ik ben heel onregelmatig.
Ik heb mijn periodes wel bijgehouden en vaak duurde die maar 3 dagen. ( en dan nog op en af. Dus 1 dag bloed, dan minder, dan ffe niets. Dan terug….)

Maar dus volgens de laatste 2 maanden zou ik mijb regels in het begin van de maand hebben ( dus volgende week)
Wanneer kan ik dan testen?

Bij vorige zwangerschappen had ik ook geen symptomen. Pas ná de positieve test .

Alvast bedankt :)
 
Heb je je cyclus bijgehouden in een app? Die vertelt je precies wanneer je je menstruatie kunt verwachten. Wanneer je niet ongesteld wordt kun je testen. Als je het niet precies weet of onregelmatig ongesteld bent (zeg wisselende cyclus tussen 26 en 40 dagen) kun je het beste je langste cyclus aanhouden.
 
Wat is onregelmatig in jouw beleving? Dat lees ik nergens terug. Je neemt voor je gemak de duur van je langste cyclus. Dan kan je testen.
 
Hoe lang je bloedt tijdens je menstruatie, is niet zo belangrijk. Je berekent je cyclus vanaf de eerste dag van je menstruatie, tot aan je volgende menstruatie.

Dus als je in mei op 4 mei ongesteld werd, en in juni op 2 juni, dan duurde die cyclus 29 dagen. Als je dit een paar maanden bijhoudt, dan kom je erachter of je een regelmatige cyclus hebt of niet.

Zitten er steeds hetzelfde aantal dagen tussen je menstruaties (± een dag) dan ben je regelmatig. Dan kan je er ook vanuit gaan dat je ovulatie 14 dagen vor je menstruatie heeft plaatsgevonden, want daar gaat het allemaal om bij zwanger worden. En dan je dus ook voorspellen wanneer je volgende ovulatie dan zal zijn.

Duurt je cyclus heel lang of schommelt het aantal dagen heel erg, dan heb je een onregelmatige cyclus. Dan is het ook moeilijker om te voorspellen wanneer je ovulatie plaatsvindt.
 
Terug
Bovenaan