Wanneer testen ?!?

Hoi meiden,

Even kort mijn verhaal. Ik ben Kim 24 jaar en al 3 jaar bezig om zwanger te raken. Er is bij ons geen oorzaak gevonden waardoor het niet zou moeten lukken. Ik heb inmiddels 9 IUI`s gehad waarvan nummer 4 lukte maar helaas eindigde in een miskraam. Na zoveel jaar durf ik ook nooit meer te testen omdat ik er altijd van uit ga dat het toch niks is. Nu heb ik de laatste maanden een cyclus van 31 dagen. Dus na de IUI behandeling komt mijn mensturatie pas op dag 17 ipv 14. Wanneer kan ik nu testen? Beetje rare vraag misschien van iemand die al redelijke ervaring heeft met IUI maar toch. Moet ik dan toch de 14 dagen aanhouden of uitgaan van mijn langste cyclus en op dag 17 na IUI testen? Ik ben bang als ik op dag 14 test dat het dan negatief is en misschien later wel positief. Ik ben ook sinds 4 weken begonnen met acupuntuur dus wie weet helpt het :) Het geeft me in ieder geval een erg fijn en rustig gevoel!

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Liefs Kim

Ha Kim,

Ik neem aan dat je een zwangerschapstest bedoelt en geen ovulatietest. Je wordt ongeveer 14 dagen na je ovulatie ongesteld. Of je bent dan natuurlijk zwanger. Ik had die vraag ook aan mijn arts gesteld en zij vertelde dat het niet uitmaakt hoe lang je cyclus is (aangezien ik erg lange cyclus had) en je altijd zo'n 14 dagen na je ovulatie dus ongesteld wordt en/of kunt meten of je zwanger bent. Is dit wat je bedoelde met je vraag?

Liefs, Marieke

Ik word op dag 10/11 na de IUI ongesteld,bij iedereen is het dus anders.misschien is het toch handig om tot dag 17 na de IUI te wachten? Als je tenminste zo lang kan wachten.
succes
groetjes Fleur (ruim 2 jaar bezig voor een 2e kindje,gister ongesteld geworden na IUI4)

Hoi Marieke en Fleur,

Bedankt voor jullie snelle reactie!
Ik bedoel inderdaad een zwangerschapstest. Ik denk dat ik probeer te wachten tot de 17e dag en als ik dan mijn menstruatie niet krijg dan test ik op de 18e dag. Ik moet de 18e dag ook naar het ziekenhuis om over IVF te praten dus ja wie weet kan ik die wel afzeggen. Balen Fleur dat je ongesteld bent geworden. Die irritante rode duivels ook! Gebruik je ook hormonen erbij?

Liefs Kim

Terug
Bovenaan