Wanneer testen?

Hoi!

Woensdag 24 augustus heb ik mijn koper spiraal laten verwijderen. 6 augustus ben ik ongesteld geworden. Mijn cyclus is vrij onregelmatig (tussen de 28 en 42 dagen), maar ik voel mijn eisprong meestal wel ! De gynaecoloog raadde clomid aan om dit regelmatig te krijgen, maar we willen het eerst zelf proberen. We zijn nog vrij jong, en mocht het begin 2017 nog niet raak zijn dan hebben we afgesproken dat wij terug gaan.

Ik had ovulatietesten besteld, om mijn eisprong in beeld te krijgen. Ik wilde daar mee beginnen als ik volgende maand ongesteld was geworden. Woensdag 31 augustus de eerste gedaan, gewoon om te 'proberen' en deze was negatief. Donderdag 1 september kreeg ik ontzettende pijn aan mijn rechter eierstok. Vrijdag 2 september om 19.00 een beginnende donkere streep en om 22.00 een dikke positieve donkere ovulatietest. Zaterdag 3 september al een stuk lichter en dus negatief. Dit nog 4 dagen gemeten, maar ze zijn negatief gebleven. Wij hebben vanaf maandag 29 tot zondag 4 september elke dag geklust (niet alleen vanwege het moeten :p).

Afgelopen donderdag/vrijdag is de vermoeidheid begonnen (ik slaap wel 11 uur per nacht), en heb ik sindsdien ook diarree (normaal heb ik dit nooit! zelfs als er een buikgriep heerst, ben ik de laatste die daar last van heeft; gevalletje sterke darmen zeg maar). Ik heb ook sinds vorige week een soort ongesteldheidsgevoel en ben sinds zondag ook zwaar prikkelbaar en emotioneel. Sinds vandaag met vlagen misselijk.

Ik ben nog zo onervaren met dit alles en heb dus geen idee wat dit betekent. Ik heb vanochtend een extra gevoelige zwangerschapstest gedaan, maar deze was negatief. Uitgaande van mijn positieve ovulatietest zou ik dan aanstaande vrijdag de 16e mijn menstruatie moeten krijgen (lekkere lange cyclus deze maand van 40 dagen)?

Zal ik maar gewoon wachten totdat ik ongesteld wordt en als ik zondag nog niet ongesteld ben geworden, dan een testje er tegen aan gooien? Zouden de bovengenoemde klachten zwangerschapssymptomen kunnen zijn? Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes
 
Hi,

Mijn eerste symptomen waren ook diarree en vermoeidheid mijn geur veranderde ook al heel snel! (Net vlees gekocht bij de slager en me afvragen of het nog wel goed was). Echter kan je lijf je ook goed voor de gek houden door symptomen te "faken" doordat je er (onbewust) heel erg mee bezig bent in je hoofd.

Ik zou tot die tijd (zondag) lekker je rust even pakken en vooral ook voorzichtig doen met evt drank/roken etc. Aan de andere kant, een test doen kan nooit kwaad!

ik hoop het voor je!

Succes
 
Hi,



ik zou wachten tot je ongesteld wordt, het is poging 1. En bij mij waren poging 1 en 2 allemaal fake symptomen van mijn lichaam. Onbewust ben je er teveel mee bezig. Pas toen ik het los liet omdat we bezig waren met huis aankopen slaagde onze kluspoging. Ovu-testen goed begin om je cyclus beginnen te begrijpen.

Houd er rekening mee dat baby 1 gemiddeld een jaar duurt en dat lijkt ontzetten lang, maar als je een beetje manier vind om het wachtbankje los te laten is het meestal eerder dan een jaar :)



Succes!
 
Bedankt voor jullie reactie!

Het is toch wel spannend z'n eerste maand, dus het zou best goed kunnen dat mijn lichaam me voor de gek houdt. Ik heb ook geen idee wat ik moet verwachten. Ik ben in ieder geval blij dat ik een eisprong heb gevoeld en dat deze ovulatietest hem ook heeft aangetoond.

Ik wacht het deze week even af wat er gebeurt. Ik hoop natuurlijk wel dat ik zwanger ben, maar ik ga er vanuit dat ik gewoon ongesteld ga worden. Dan ga ik ook beginnen met temperaturen.

Ik ben al maanden bewust met mijn lichaam bezig, of nouja een gezond mogelijk lichaam voor een eventuele zwangerschap. Ik en mijn partner roken en drinken allebei niet, bewegen elke dag en eten gezond.

Ik ben er deze maand wel veel mee bezig, maar ook vooral bezig met inlezen in alles. Hoe z'n cyclus nou werkt, een eisprong, en noem maar op. Maar als ik ongesteld ben geworden, dan ga ik proberen om het los te laten. Het blijft toch altijd spannende periode tussen je eisprong en wachten op je volgende menstruatie.. En dan ben ik pas één maand bezig haha..

Ik zal jullie laten weten wat er volgende week is gebeurt!

Groetjes!
 
Hoi allemaal!

Weet niet zo goed of ik deze vraag hier kan plaatsen maar ben erg onzeker!

Wij zijn al anderhalf jaar bezig met zwanger worden en 1 mk veder.

Zondag was ik 3 dagen over tijd en testen positief super blij nu dacht ik vanavond ik test even met de clearbleu die aangeeft hoelang en die test was negatief
 
Ik ga niet testen, omdat ik denk dat ik al ongesteld ben geworden. Ik moest eigenlijk vandaag ongesteld worden. Woensdagochtend bij het afvegen bruinige afscheiding. Donderdagochtend onder de douche donker rood bloedverlies, ik heb toen maandverband ingedaan, maar hier zijn op de hele dag maar een paar druppels opgekomen. Vrijdag hoefde ik al niets meer in te doen, omdat ik alleen wat bruinig bloed had bij het afvegen. Donderdag en vrijdag was ik ook niet lekker, heel erg misselijk en geen eetlust. Zaterdag bloedde ik wat na het vrijen en vandaag (zondag) is het bijna gestopt.

Ik vind het maar raar allemaal. Normaal gesproken vloei ik heel erg met enorme kramp. Ik heb dit keer ook helemaal geen krampen gehad, en ik denk dat ik in totaal 1 maandverband vol heb gevloeid. Dit is de eerste keer dat ik dit heb. Eind september moet ik terug naar de gynaecoloog, dus dan ga ik even vragen hoe dit kan. Of heeft een van jullie hier ervaring mee?

Heb jij al getest Zonnebloem?
 
Terug
Bovenaan