Wanneer toe aan 1 slaapje overdag?

Hoi allemaal,

Mijn dochter Dewi is nu bijna 1 jaar(27 feb). De afgelopen weken heeft ze een paar keer gehad (7 keer) dat ze tijdens het 2de slaapje niet ging slapen. Ze ging wel lekker in bed, maar slapen ho maar. Dan lag ze te kletsen en met haar 3 knuffels te spelen. Gelukkig ging ze niet huilen dus liet ik haar maar liggen. Na anderhalf uur heb ik haar weer uit bed gehaald. Nog altijd lekker vrolijk.
Dewi slaapt normaal altijd heel goed. Ze slaapt normaal 2 keer 2 uur. Soms wat langer soms wat korter. Zou ze nu al naar 1 slaapje gaan? Bij mijn zus en vriendin was het bij hun beide kindjes rond 14 maanden. Ik vind het wat vroeg maar niet alle kindjes zijn hetzelfde dus.
Hoe is het  bij jullie  kindjes?

Groetjes Linda  

Hoi!

Melanie is nu 11 maanden maar slaapt al een maandje nog maar 1 keer op een dag. 's Ochtends wilde ze niet slapen en als ze het wel deed, ging ze 's middags niet meer. En dat betekende dat ik tegen 4en een kind had wat niet meer te genieten was! Wij zijn haar toen op gaan houden tot een uur of half 12. Dan een broodje, melk en naar bed, Dan slaapt ze meestal tot een uur of half 3 en redt ze het prima tot half 7. Dan gaat de pyjama aan en gaat ze weer naar bed.   Ik vind het ook wel vroeg, maar hier werkt het. Toch bij elk kindje verschillend...

Bij mijn dochtertje (gisteren 1 geworden) gaat het ook een beetje hetzelfde. Ze gaat 's morgens rond half 11 naar bed en slaapt zo'n 1 a 1,5 uur. 's middags rond half 3 en dan is het heel wisselend. De ene keer slaapt ze zo en de andere keer ligt ze alleen te kletsen. Soms slaapt ze half uur en soms ineens weer 2,5 uur. Ik laat het maar zo, zolang ik het idee heb dat ze moe is tenminste. Zoals mijn wijze moeder vroeger altijd zei (whaahaa) slaap je niet dan rust je toch. En zolang ze niet huilt en gewoon in bed ligt in een rustige kamer dan zullen ze inderdaad wel rusten. Meestal gaan ze rond 1 jaar over op 1 slaapje.

Groetjes Bianca

Nou Zifjon is nog een echte slaapkop hoor, met 12,5 maand slaapt hij nog 2x op een  dag. In d eochtend 2 uur en in de middag 2-3 uur. dan is hij om half 7 al weer bekaf en gaat dan weer lekker de nacht in tot de volgende ochten dan wordt hij tussen half 7 en half 8 wakker.

Gr van Mariska

Hallo

Shanice slaapt allang nog maar 1 keer per dag het ene kind heeft eenmaal meer slaap nodig dan een ander. Ik heb de ervaring met mijn zoon dat hij niet meer smiddags wilde slapen als hij sochtends had geslapen maar dan eind van de middag moeilijk dat hij was.
Bij Shanice heb ik dan maar gelijk aan gewend dat ze dan smiddags maar slaap van 13.00 tot15.00/15.30
Ik moet zeggen dat gaat prima . Maar ja ieder kind is anders.
Veel succees ermee

groetjes lisette

Hoi,

Myrthe heeft periodes dat ze ineens bijna niet slaapt overdag. Dit heeft ze al vanf haar geboorte, en heeft te maken met die overbekende 'sprongetjes'.
Nu (over 2 dagen 11 maanden oud) slaapt ze weer 2x 2 uurtjes maar 2 weken geleden heeft ze meer dan een week niet geslapen overdag.
Ze kan nu ook weer meer (LOSLOPEN!!) dus daar heeft het bij haar mee te maken.
Zo als je leest, zij is weer anders dan de  andere kindjes. Ze geven zelf het beste aan of ze moe zijn of niet.
Succes

Reneke  

nathalia slaapt eigenlijk zelde 2 keer per dag.

meestal 1 keer per dag, maar er zijn zelfs dagen dat ze echt niet wilt slapen, de hele dag niet.

t ene kind heeft t gewoon nodig, t andere kind heeft veel minder slaap nodig.

kijk naar je eigen kindje. als je dochtertje maar 1 keer per dag wilt slapen, is dat toch ook goed?

liefs, do

Hoi,

Doreen is net een jaar en zit ook nog een beetje op de wip.. De ene keer kan ze prima met een slaapje af, 's middags, de ander keer slaapt ze nog twee keer.
Ik probeer nu het ochtendslaapje eraf te halen. Als ze wel moe wordt ga ik nog wel eens met haar wandelen zodat ze een hazenslaapje kan doen. Dat werkt vaak wel prima.
Vind het wel een lastige overgang hoor, want soms is het nog net te lang tot 13.00 uur.
Maar dan slaapt ze vaak wel zo'n twee uur achter elkaar en dat is ook wel weer lekker.
Groetjes,

Terug
Bovenaan