Wanneer traphekjes weg?

<p> Ons zoontje (bijna 26 maanden) kan ineens supergoed traplopen en is nu weer naar zolder om daar te spelen. Dan komt hij weer naar beneden en gaat dan weer naar boven. Zo is hij al een uur aan het rommelen (en zo raakt hij lekker zijn energie kwijt met dit trieste weer ?)</p><p> </p><p>Hoe oud was jullie kindje toen jullie de traphekjes weg hebben gehaald?</p>
 
Bij mij zijn ze bijna 4 en net 2 en de traphekjes hangen er nog, maar nu ik er over nadenk zitten ze nooit meer dicht. De Jongste kan al prima zelf de trap af en op.
Maar ze hangen niet in de weg en zijn wel handig als jongere neefjes en nichtjes op bezoek komen, dus ik laat ze maar hangen.

Maar als ze je in de weg hangen en je gebruikt ze toch niet, tja dan kunnen ze weg he! ;)
 
Mn zoontje is 2,5...
Snachts zit alleen het hekje naar beneden dicht. Hij is soms nogal lomp. Ben bang dat als hij uit zn kamer komt en de bocht iets te ruim neemt in het donker, naar beneden stort ?
Maar zitten verder nooit dicht idd
 
Waarom laat je ze niet open en dan 's nachts dicht? Nu ligt we waarschijnlijk nog eentje in de luiers 's nachts, maar eenmaal zindelijk zijn ze s' nachts niet perse wakker wakker om te gaan plassen. 
Mijn zus heeft de kids 10+ en het trqphekje zit 's nachts nog dicht. Mijn nichtje was een jaar of 6 toen ze 's avonds laat ging plassen en iets veel het trapgat in wankelde. Schoot van de trap af... 
Als je er geen last van hebt...
 
Terug
Bovenaan