Wanneer trekt die streep weg?

Op wat los vel na ben ik weer terug bij mijn oude figuur, dus daar ben ik hartstikke blij mee. Maar die zwangerschapsstreep zit er nog steeds. Iemand een idee wanneer die weg trekt? Is straks zo'n raar gezicht in bikini..

Groetjes,
Dionne

Hoi

Gefeliciteerd met je figuur dan! Helaas geen antwoordt wel een vraag... Wie weet wanneer de strea (rode strepen) weg/wit worden?? Ik heb nu maar een badpak gekocht want ik ben al wezen zwemmen met Joshua 11 weken oud en met die verminkking loop ik niet graag (lang) mee  rond.

grt suuz mv Joshua 8-2-07

Oei, mijn kraamzorg zei dat die streep nooit weg zou gaan. Grappige bij mij is dat ik die hele streep (van onder naar boven) tijdens de zwangerschap niet gezien heb, maar  na de bevalling dus wel. Ach, ik vind het niet zo erg. Hopelijk voor jou trekt ie weg, of wordt ie  in ieder geval minder.  

Welke streep bedoel je?? Je kunt in de zwangerschap een bruinige pigmentstreep hebben gekregen die precies over het midden loopt door je navel helemaal naar je borstkas. Zo'n pigmentstreep verdwijnt weer langzaam (ik geloof dat vooral mensen met een donkere huid deze kunnen krijgen), in maanden geloof ik.
De andere soort strepen (die we denk ik allemaal hebben...) zijn de striae, dat zijn rood/paarse littekens die nooit meer weggaan. Ze verbleken alleen, waardoor ze minder opvallend worden, maar je blijft ze altijd zien... Dat verbleken, daar doen ze volgens mij maanden tot jaren over... Maar zou voor mij ook sneller mogen! Het is niet zo'n mooi gezicht...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (10 weken)

Hoi Karin,

Ik bedoel inderdaad die bruine zwangerschapsstreep over mijn buik. Die loopt van beneden naar boven over mijn buik, ook boven mijn navel. Ik meen ook dat deze weg trekt, maar ik heb geen idee hoe lang dit duurt. Lelijk is het niet hoor, maar gewoon een raar gezicht.

Ik weet dat ik echt van geluk mag spreken, want ik heb helemaal geen striae! En smeren heeft daar blijkbaar echt niet mee te maken, want dat heb ik niet gedaan. Het is echt je huidtype en de snelheid waarmee je buik groeide volgens mij.

Groetjes,
Dionne

Bij de eerste zwangerschap heb ik die streep wel gehad, bij de tweede niet. Ik geloof dat die streep en die striae (rood) wel een half jaar de tijd nodig heeft om te verdwijnen. Maar precies weet ik het niet meer van 4 jaar geleden. Maar het verdwijnt :)

Terug
Bovenaan